رئیس سازمان مدارس غیردولتی: قراردادهای دستی شهریه مدارس از سال آینده حذف می‌شود

تبریز (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس و مراکز غیر دولتی از راه‌اندازی سامانه اعلام شهریه مدارس غیردولتی و حذف قرار دادهای دستی در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۷۱۰۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

مجتبی زینی‌وند نشست مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش‌ و پرورش،شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی و شورای موسسان مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور استان آذربایجان شرقی با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک دهه فجر گفت: بدون تردید مدارس غیردولتی بازوی توانمندی برای دستگاه تعلیم وتربیت محسوب می شود.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: مدارس غیردولتی مشمول قوانین مدارس دولتی‌اند و رویکرد همسویی این دو نوع مدرسه در آموزش وپرورش دارند.

زینی‌وند خاطر نشان ساخت: مسائل تربیتی و پرورشی در مراکز پیش‌دبستانی و دبستانی غیر دولتی مورد توجه جدی مجموعه است و هر گونه کوتاهی در این امر پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه حذف آزمون‌های ورودی مدارس نمونه و تیزهوشان تحسین‌برانگیز و قطعا به نفع دانش‌آموزان است تصریح کرد:‌ انتظار ما از موسسان مدارس غیردولتی این است که از آزمون‌های غیر ضروری در مدارس ابتدایی پرهیز کنند.

زینی وند بیان کرد: آزمون‌های مدارس ابتدایی غیردولتی با رویکرد تربیتی، کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان حذف می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب در مدارس غیردولتی به دنبال ایجاد رضایت در دانش‌آموزان و اولیای آنها باشیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: در سال آینده تمام قراردادها باید در سامانه ثبت شود و هرگونه ثبت دستی قرارداد تخلف محسوب می‌شود.

زینی وند ادامه داد: همچنین وظیفه ما شناسایی مراکز فاقد مجوز است وبا متخلفان طبق قانون عمل خواهد شد.

وی همچنین درباره آموزش از راه دور گفت: رویکرد وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص مدارس آموزش از راه دور تقویت این مدارس و امکان آموزش الکترونیک در این مدارس است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار