معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

توجه به برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان برند فعالیت های ماست

تبریز (پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: توجه ویژه ای به اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس داریم.

کد مطلب: ۷۰۷۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

رسول صادقی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان، توانمندسازی نیروی انسانی را در تحقق اهداف درس تربیت بدنی موثر عنوان کرد و گفت: افزایش بهسازی، مناسب سازی، تجهیز و ایمن سازی فضاهای ورزشی و همچنین ارزشیابی برنامه های مدرسه عوامل مهم در کیفیت بخشی درس تربیت بدنی هستند.

وی افزود: نهضت ملی توسعه چمن های مصنوعی در کشور شروع شده است و در استان ما 13 منطقه دارای یک الی سه چمن مصنوعی هستند و در 26 منطقه نیاز به چمن مصنوعی هست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر فعالیت های ورزشی مکمل خارج از درس تربیت بدنی تاکید کرد و گفت: در این رابطه طرح ورزش با خانواده ارایه شده است که در مدرسه اجرایی می شود و گامی موثر در جهت توسعه فعالیت های فیزیکی و سلامت خانواده است.

صادقی بیان کرد: میانگین امید به زندگی در مردان 74 سال و در زنان 78 سال است در حالی که در 20 سال اول انقلاب، میانگین امید به زندگی 55 سال بود که این افزایش امید به زندگی نشان دهنده توسعه برنامه های فرهنگی و رزشی در این سال ها بوده است.

وی افزود: در دهه هفتاد، 2 سالن ورزشی داشتیم که اکنون به 200 سالن ورزشی رسیده است و این ها همه به برکت انقلاب اسلامی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تجهیز و ارتقاء کانون های حرکات اصلاحی و اجرای طرح راست قامتی، هیات ورزش دانش آموزی، ارتقاء آموزش و مراقبت سلامت دانش اموزان، توسعه نظام مراقبت از سلامت جسمانی و خود مراقبتی دانش آموزان، توسعه آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، گسترش فرهنگ نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در معرض خطر از جمله برنامه ها و فعالیت های شاخص این معاونت هستند.

صادقی گفت: دوشنبه 16 بهمن ماه همایش بزرگ پیاده روی 5 هزار دانش آموزان دختر نواحی پنجگانه تبریز در پارک تفریحی ائل گلی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار