معاون ابتدایی آموزش و پرورش: آماده‌ایم طرح شهاب را با ارزشیابی کیفی توصیفی تلفیق کنیم

تهران (پانا) – معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش معتقد است در طرح شهاب نباید فقط به شناسایی استعدادها توجه شود بلکه باید گام‌های موثر طرح مانند هدایت دانش‌آموزانه مورد تاکید باشد.

کد مطلب: ۷۰۶۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم‌زاده در ‌گفت‌وگو با پانا درمورد پیشروی طرح شهاب که به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی اختصاص دارد عنوان کرد: مجری این طرح بنیاد ملی نخبگان با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان است و با توجه به جلساتی که داشتیم اعلام آمادگی کردیم تا طرح شهاب را با ارزشیابی کیفی توصیفی تلفیق کنیم.

وی ادامه داد: طرح شهاب تا زمانی که استعدادهای برتر و تنوع آن را در دانش‌آموزان به رسمیت بشناسد از آن استقبال می کنیم اما اگر صرفا استعداد و هوش‌شناختی دانش‌آموز مدنظر باشد و استعدادهای برتر نسبت به سایر دانش‌آموزان را هدف قرار دهد و به نوعی با هدف جداسازی باشد؛ به چنین روش اجرایی نقد جدی خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به یکی از چالش‌های اجرای طرح شهاب اشاره و بیان کرد: اکنون با توجه به جلسات مشترکی داشتیم به نظر می رسد چالش اجرای طرح در کلاس‌های با تراکم بالا را شاهد هستیم که در چنین وضعی امکان اجرای کامل کار وجود ندارد علاوه بر آن معمولا اجرای چند طرح از سایر معاونت‌ها هم بر معلم تکلیف می‌شود.

حکیم‌زاده در پاسخ به این سوال که پیشرفت طرح شهاب چرا فقط در حد تهیه نیمرخ استعدادی پیش رفته و توسعه‌ بیشتری نداشته است، تصریح کرد: اگر متولی و مجری طرح آموزش ابتدایی باشد برنامه‌هایی برای پیشبرد بیشتر طرح داریم البته این برنامه‌ها به همکاران اعلام شده است علاوه بر آن آمادگی خود را برای همکاری با سایر نهادهای مربوطه عنوان کردیم.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادهای متنوع دانش‌آموزان فقط گام اول است و اگر قرار باشد هزینه و وقت معلمان را صرف کنیم تا فقط شناسایی استعداد انجام شود و هیچ اقدامی برای هدایت و پرورش نداشته باشیم، به مقصد نخواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار