سومین جلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی قاین برگزار شد

سومین جلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان قاین با حضور اعضاء کار گروه در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۵۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ، بهمن کهن ترابی فرماندار شهرستان قاینات در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان ، ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت زينب سلام الله عليها و روز پرستار، اظهار داشت: براي كليه مصوبات اين كارگروه بايستي بازه زماني لازم در نظر گرفته شود و دستگاه هاي متولي نيز بررسي و پيگيري هاي لازم در خصوص اجرايي شدن مصوبات را بطور منظم در دستور كار قرار دهند و نتيجه را در جلسه بعد به كارگروه ارائه نمايند.

وی افزود: بحث سلامت اجتماعی و امنیت غذايي شهروندان، يکي از اولويت هاي مهم كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان مي باشد كه نياز است همه دستگاه هاي اجرايي و دستگاه ها و نهاد هايي كه به هر نحوي مي توانند با تعامل و هماهنگي بين بخشي در بحث سلامت اجتماعي و امنيت غذايي شهروندان اقدامي انجام بدهند؛ ورود پيدا كنند تا ضمن فراهم نمودن سلامت شهروندان، نشاط اجتماعي، همبستگي و مشاركت اجتماعي آنان را نيز بالا ببرند.

کهن ترابی ادامه داد: کليه موضوعاتي که در جلسات اين كارگروه مطرح مي شود، بايستي با بررسي و انجام كاركارشناسي باشد تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نشود .

یکی از موضوعاتی که در کار گروه سلامت مطرح شد طرح جمع آوری نان های خانگی از سوپری ها بود که با مخالفت هایی از سوی برخی اعضای کارگروه مواجه شد .

مجتبی براتی معاون سیاسي اجتماعي فرمانداري شهرستان قاینات در اين جلسه در خصوص پخت نان در منازل به بيان راهکار هاي لازم پرداخت و افزود: بايستي شبکه بهداشت و درمان، اصناف، صنعت، معدن و تجارت با برگزاري نشستي چند جانبه با دستگاه هاي حمايتي، تدابير لازم به جهت رفع موانع موجود اقدام نمايند.

وی ادامه داد: با توجه به این که برخی ازبانوان سرپرست خانوار از این راه کسب درآمد می کنند وحتی از نیروهای تحت پوشش کمیته امداد بوده اند که امروز خودکفا شده اند لذا باید دراین زمینه همه جوانب را در نظر گرفت وبا یک اقدام سنجیده دراین زمینه اقدام شود .

معاون سیاسی اجتماعي فرمانداري در پايان در خصوص رها سازي فاضلاب روستايي و فضولات حيواني در داخل روستا ها، تأکيد کردوگفت: شبكه بهداشت و درمان با همكاري بخشداران و دهياران و همچنين مراكز درماني و بهداشتي در روستا ها مي توانند تدابير لازم به جهت رفع اين مشكل اتخاذ نمايند.

معاون فرماندار در ادامه این جلسه بر هماهنگی و برنامه ريزي در خصوص مقابله با آنفلانزاي پرندگان تأکيد کرد و افزود: مسئولين دستگاه هاي ذيربط بايستي به جهت عدم شيوع اين بيماري در سطح شهرستان تدابير لازم اتخاذ نمايند كه در اين راستا دكتر گوهري رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان گزارشي از عدم مشكل فوق در شهرستان ارائه کرد و بيان داشت: اين شبكه آمادگي كامل در جهت ارائه اقدامات پيشگيرانه را دارد.

خبرنگارپانا:مرضیه شفیعی تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار