معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش: اعتبار آموزش پیش‌دبستانی‌ها 30 درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش از افزایش 30 درصدی اعتبار آموزش پیش‌دبستانی‌ها در مناطق محروم و دوزبانه خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در جشنواره صنایع دستی، خرما و غذاهای بومی-محلی بوشهر اظهار کرد: هم اکنون در بسیاری از مناطق محروم و 2 زبانه بالای 90 درصد کودکان پیش دبستانی با حمایت دولت از آموزش های لازم برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه پیش دبستانی یک دوره رسمی آموزشی است که 20 درصد زیر پوشش دولت و 80 درصد با مشارکت مردم اداره می شود اضافه کرد: پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی در دولت تدبیر و امید به 68 درصد رسیده است که این عملکرد بسیار مثبتی برای آموزش و پرورش است.
حکیم زاده ادامه داد: همچنین براساس مصوبه ها و قوانین بالادستی درمناطق عشایری آموزش پیش دبستانی باید رایگان و در کنار دانش آموزان چند پایه به این امر پرداخته شود.
وی با اشاره به ترک تحصیل برخی دانش آموزان بویژه دختران گفت: با وجود اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی به 99 درصد می رسد ولی هنوز در برخی مناطق به دلیل مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخی از دختران مجبور به ازدواج زودهنگام می شوند که انتظار می رود با همکاری بین سازمانی و شوراها بتوان زمینه تحصیل این گروه از دانش آموزان نیز فراهم شود.
وی یادآور شد: براساس آمارها در مناطق 2 زبانه دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند تکرار پایه اول ندارند و این به معنی ایجاد فرصت برابر برای کودکان است.
حکیم زاده در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می شود در مناطق 2 زبانه و محروم کشور پوشش پیش دبستانی به 100 درصد افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار