امام جمعه اردبیل: ادبیات غنی خود را به جهان معرفی کنیم

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: فقر معنوی و خلا اعتقادی جامعه را پر کرده و ما با این ادبیات غنی که داریم می توانیم دنیا را تسخیر کنیم و مسئولیت بزرگی در این راستا داریم.

کد مطلب: ۷۰۳۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

آیت الله سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در سومین اجلاسیه کنگره بین المللی حکیم نظامی گنجوی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: خداوند به ما ایرانی ها نعمات زیادی ارزانی کرده که ادبیات عرفانی یکی از این نعمت ها است و در این زمینه دنیا به ما محتاج است و عرفای ما در حدی هستند که گوته می گوید که می خواهم در مقابل در میکده حافظ گدایی کنم و این مبالغه نیست.

وی افزود: فقر معنوی و خلا اعتقادی جامعه را پر کرده و ما با این ادبیات غنی که داریم می توانیم دنیا را تسخیر کنیم و مسئولیت بزرگی در این راستا داریم و باید این ادبیات را به جهان معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در اردبیل تصریح کرد: شیعیان هر چه دارند متعلق به تمام جهان است و ما در این زمینه حرف های زیادی داریم تا به جهان بگوییم و اگر آمریکا این مفاخر و بزرگانی را که ما در تاریخ اسلام خود را داشتیم را داشت، دنیا را به بند می کشید .

آیت الله عاملی بیان کرد: اولین منشور حقوق بشر را پیامبر عظیم الشان (ص) بعد از هجرت به مدینه نوشت و آن هم این بود که یهودیان می توانند در کنار مسلمان زندگی گنند و این نظریه ایشان خانواده بزرگ جهانی را تشکیل داد و به جنگ های نژاد پرستانه پایان داد.

وی با بیان این که نام و تاریخ ایران همواره مورد هجمه دشمن بوده و هست ادامه داد: ارزش مدنیت هزار و 400 ساله خود را بدانیم و باید تربیت نسل فاخر ایرانی بر جهان غالب شود چرا که غالب شدن همیشه با تکنولوژی نیست.

امام جمعه اردبیل با بیان این که تبریز برای ما اهمیت زیادی دارد، گفت: کارهای بزرگ را باید ازتبریز شروع کنیم لذا درصدد هستیم مرکز آذرشناسی را در این شهر راه اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار