طرح غربالگری شنوایی نوزادان در نیشابور آغاز شد

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از آغاز طرح غربالگری شنوایی نوزادان در نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، عصمت تقی آبادی گفت: انجام اقدامات پیشگیری در جهت ارتقاء سلامت عمومی جامعه در کاهش هزینه های سلامت و خانوارها نقش عمده ای دارد لذا برنامه غربالگری و تشخیص به هنگام شنوایی نوزادان به منظور کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زودهنگام یکی از برنامه های این معاونت است.

وی افزود: عواقب کم شنوایی در صورت عدم درمان می تواند مواردی مانند افزایش خطر آسیب ها، انزوای اجتماعی، افت تحصیلی و تاخیر در رشد و زبان و گفتار را به همراه داشته باشد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور تاکید کرد: در همین راستا با استفاده از دستگاه های الکتروفیزیولوژیک ، کلیه نوزادان متولد شده همزمان با انجام غربالگری کم کاری تیروئید و فنیل کتونوری، مورد غربالگری کم شنوایی توسط کارشناسان بهزیستی مستقر در مرکز قرار می گیرند تا صورت نیاز جهت انجام مداخله های درمانی به سطوح بالاتر ارجاع داده شوند.

عصمت تقی آبادی اجرای این فرآیند را گام موثری در تداوم اهداف حوزه پیشگیری با هدف جلوگیری از ابتلاء به بیماریها دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری مناسب بین معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور و اداره بهزیستی شهرستان بتوانیم گامی مهم در غربالگری ، تشخیص و مداخله به هنگام کم شنوایی نوازدان برداریم.

لازم بذکر است انجام غربالگری شنوایی در مرکز خدمات جامع سلامت شماره 7 شهری نیشابور واقع در ابتدای خیابان شریعتی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار