معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:

امربه‌معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه است

سنندج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در نشست مدیران مدارس و مراکز غیر دولتی سنندج احیای واقعی فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک تکلیف دانست که سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه را تضمین می‌کند.

کد مطلب: ۶۹۸۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، معاون پرورشی ناحیه یک و کارشناسان اداره، همایش توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف برای مدارس و مراکز غیر دولتی در سالن جلسات اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه بد حجابی سوغات کشورهای غربی است و از تبعات جنگ نرم بوده و با فرهنگ و اعتقادات ما هیچ گونه سنخیتی ندارد؛ گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به کار فرهنگی و فرهنگ سازی دارد و به صورت سلبی نمی شود با این موضوع برخورد کرد.

وی گفت: ضوابط و مقررات آموزشی و تربیتی که در مدارس دولتی و مدارس و مراکز غیردولتی باید رعایت شود و مدیران مدارس غیر دولتی نیز موظف اند نسبت به ضوابط و مقررات آموزش و پرورش پایبند باشند.

نریمانی افزود: البته ترویج عفاف و حجاب وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است و متولیان فرهنگی نیز باید آموزش و پرورش را در این زمینه یاری نمایند چراکه دانش آموزان علاوه بر تاثیر پذیری در محیط های آموزشی از جامعه، خانواده و رسانه های نیز تاثیر می گیرند و توسعه این فرهنگ نقش اساسی را در حفاظت و صیانت از بنیاد خانواده ها دارد.

وی همچنین اظهار داشت: رفتار های که توسط افراد بد حجاب در سطح جامعه صورت می‌گیرد سبب برهم خوردن امنیت و اساس خانواده ها می‌شود بنابراین اگر به موضوع ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب بپردازیم می‌توانیم آسیب های ناشی از آن را کنترل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: احیای واقعی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف می تواند سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه را تضمین کند.

نریمانی بازدید از مدارس دولتی و غیر دولتی با محوریت فرهنگ سازی حجاب و عفاف را از برنامه های شورای حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دانست و گفت: ستاد در این راستا با شناسایی مدارس و مراکز لازم التوجه، کارهای فرهنگی و توانمند سازی همکاران را از طریق برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار