در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی و رابطین رسانه‌ای استان بوشهر

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش: اگر خطایی در سازمان بود باید پاسخگو و عذرخواه مردم باشیم

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بر پاسخگو بودن روابط عمومی ها در مواقع خطای سازمان ذیربط تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۷۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرتضی نظری در گردهمایی دو روزه کارشناسان روابط عمومی و رابطین رسانه‌اي استان بوشهر اظهار داشت: روابط عمومی سه استراتژی اصلی دارد که شامل تقویت پاسخ گویی به مردم ،صداقت در اطلاع رسانی و تلاش برای جایگزینی ارتقای گفتمان کیفیت به جای گفتمان معیشت است.

وی بیان کرد: یک مسئول روابط عمومی باید بر قوانین آموزش و پرورش مطلع باشد و مسائل سازمان خودش را تحلیل کند تا بتواند با پیش بینی، بحران های آتی را به اطلاع سازمان برساند.

این مقام مسئول افزود: از روابط عمومی منزوی هیچ سازمانی به مقبولیت نمی رسد. برخی مدیران در مناطق کشور، هنوز از روابط عمومی خود، انتظار عکس و تبلیغات و تشریفات دارند و از نقش تحلیلگر و مشورتی روابط عمومی غافلند.

نظری ادامه داد: اگر خطایی در سازمان بود باید پاسخگوی آن و عذر خواه مردم باشیم زیرا این نهاد یک نهاد مردمی است.

وی با اشاره به نوآوری در شیوه های روابط عمومی و ایجاد خلاقیت در این حوزه خاطرنشان کرد: مرگ روابط عمومی در به روزمرگی کشیده شدن آن است.

وی در این راستا توجه ویژه به سمت فضای مجازی وشبکه های اجتماعی با ایجاد تحول در محتوا را خواستار شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: روابط عمومی یک پست فرا سازمانی است که مانند چتری بر روی سازمان قرار می گیرد تا آن را بپوشاند و بدون تردید اهمیت و حساسیت آن باعث شده این پست سازمانی جز شغل های سخت قلمداد شود.

وی ارتباط با هنرمندان، جامعه شناسان، نخبگان و همه گروه های اجتماعی را جزء اصول کار روابط عمومی برشمرد و ضرورت تحول در ارتباطات اجتماعی را خواستار شد.

وی تصریح کرد: آینده نگری و قدرت پیش بینی ویژگی روابط عمومی نوین است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: جذابیت های مدرسه برای دانش آموزان مثل قبل نیست، تلاش ستاد باید در راستای بهره گیری ذینعفان آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان، والدین و معلمان باشد تا ذینعفان از انزوا خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار