کارگاه‌های آموزشی تجهیزات نانو در شهرستان سیرجان استان کرمان برگزار شد

تهران (پانا) - 60 دانش‌آموز سیرجانی به همت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی نواندیشان با علوم و فناوری نانو و تجهیزات مورد کاربرد در این حوزه آشنا شدند.

کد مطلب: ۶۹۰۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری، در ادامه فعالیت‌های باشگاه‌های دانش آموزی نانو که با همکاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود، تاریخچه و مقیاس‌ها و مفاهیم نانو، نانو در طبیعت، تغییر خواص مواد در این مقیاس، روش‌های ساخت و شناسایی نانوساختارها و کاربرد نانوفناوری در زندگی از جمله مواردی بود که در بخش تئوری به دانش‌آموزان سیرجانی آموزش داده شد.

همچنین باشگاه نانو و اهداف آن، المپیاد نانو و منابع آن و تشویق دانش‌آموزان به شرکت در المپیاد، جشنواره‌های نانو و جشنواره خوارزمی، آزمایشگاه‌های توانا و دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه معرفی شد.

در ادامه بخش عملی کارگاه با بازدید از دستگاه‌ها و تجهیزات عمومی و تخصصی آزمایشگاه نانو و آشنایی با نحوه عملکرد دستگاه الکتروریسی، دستگاه انفجار الکتریکی سیم و دستگاه اسپاترینگ برگزار شد.

این کارگاه‌ها با هدف افزایش مهارت دانش‌آموزان در کاربری دستگاه‌های تخصصی فناوری نانو در آزمایشگاه‌های توانا در حال برگزاری است. بر اساس آیین‌نامه‌های مندرج در پایگاه اینترنتی باشگاه نانو، پژوهش‌سراها و آزمایشگاه‌های برگزارکننده این کارگاه‌ها با ارائه گزارش، مشمول حمایت تشویقی شده و این فعالیت در نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی آزمایشگاه مربوطه موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار