استاندار در شورای خوشنویسی استان؛

هنر خوشنویسی می تواند نماد و برند اصلی معرفی قزوین باشد

استاندار در شورای خوشنویسی استان گفت: خوشنویسی یک مقوله فرهنگی است که می توناد به نماد و برند اصلی قزوین بعنوان پایتخت خوشنویسی ایران تبدیل شود.

کد مطلب: ۶۹۰۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای سیاست گذاری خوشنویسی استان بیان داشت: خوشنویسی یک مقوله فرهنگی است که باید به نماد و برند اصلی قزوین بعنوان پایتخت خوشنویسی ایران تبدیل شود
وی افزود:خوشنویسی تنها هنری است که دستخوش تغییر نشده است و ابتذال در آن وارد نشده است ولذا هنری است اصیل که باید در پاسداشت و ترویج آن تلاش کرد.
استاندار قزوین گفت:خوشنویسی هنری عرفانی از منظر بین المللی و هنری عرفانی - اسلامی با نگاه داخلی ست و وقتی قزوین پایتخت خوشنویسی ایران نامگذاری می شود باید نمود بیرونی و وجهه شهر قزوین با این برند و هنر شناخته شود.
وی اظهار داشت: جلسات شورای خوشنویسی استان براساس یک برنامه زمان بندی تا رسیدن به جایگاه مطلوب این هنر تداوم خواهد داشت تا خوشنویسی در قزوین بعنوان یک موضوع فرهنگی مورد توجه همگان قرار بگیرد
زاهدی با تاکید بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت برگزاری دوسالانه خوشنویسی در سال 97 خاطرنشان کرد: باید کارگروهی تعیین شود که برنامه های دوسالانه کنگره را تهیه و به شورا ارائه کنند تا پس از تایید درجهت اجرای آنها اقدام شود.
استاندار خاطرنشان کرد: آنچه که باید مورد توجه جدی مدیران شهری قرار بگیرد این است که شهر باید نماد های چشمگیر داشته باشد و هنر خوشنویسی در قزوین می تواند این امکان و ظرفیت را در اختیار مدیران شهری قرار بدهد که در قالب ها و اشکال مختلف بتوانند با استفاده از این هنر در جهت معرفی قزوین و جذب گردشگران برنامه ریزی و تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار