با اشاره به نشست فردای سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی

اردوغان: با ایران به تفاهم و همکاری رسیدیم

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به نشست سه جانبه فردا با سران ایران و روسیه در سوچی گفت هرچند در برخی موارد هنوز به توافق نرسیده ایم، اما مسیری را طی کرده‌ایم و حال با تهران تفاهم و همکاری بیشتری داریم.

کد مطلب: ۶۸۵۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، در نشست هفتگی اعضای این حزب در پارلمان گفت: «با سران ایران و روسیه در شهر سوچی در مورد سوریه و تحولات منطقه گفتگو خواهیم کرد. هرچند در برخی موارد هنوز به توافق نرسیده ایم، اما مسیری را طی کرده‌ایم. حال با ایران تفاهم و همکاری بیشتری داریم».

وی ادامه داد: «قادر به مبارزه با تمام دشمنان هستیم. از اینکه برخی در لباس دوست اما در صفوف دشمن قرار گرفته اند، ناراحتیم. کشور ما توسط محافل خاصی مورد حمله قرار می‎گیرد. ترکیه به اهداف خود خواهد رسید. با تحقق اهداف جزء 10 اقتصاد برتر جهان خواهیم شد.»

اردوغان گفت: «ما به منافع خود و حزب عدالت و توسعه نمی‌اندیشیم، بلکه تمام اقدامات ما در راستای منافع ملی بوده است. افرادی که در 17 و 25 دسامبر موفق نشدند اکنون سعی می‌کنند از طریق دادگاه آمریکا نقشه خود را اجرا کنند. »

رئیس جمهور ترکیه گفت: «گروه‌های تروریستی فتو، پ.ک.ک و غیره می‌خواهند برای ترکیه مشکل ایجاد کنند. پ.ک.ک، گروه کثیفی است که حاضر است برای حمله و آسیب‌زدن به کشور ما، هر کسی از آن سوءاستفاده کند.»

وی ادامه داد: «ترکیه مسئولیت خود در قبال تاریخ را با محبت و رحمت و اگر لازم باشد با رهبری و اقتدار انجام خواهد داد. طولانی‌ترین مرز را با سوریه و عراق داریم. واکنش ما به کسانی که ترکیه را تهدید می‌کنند، بسیار شفاف و روشن است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار