حکیم زاده در گفت و گو با پانا:

شناسایی استعدادها محدود به چند درس خاص نباشد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اجرای طرح شهاب باید تمامی استعدادها درنظر گرفته شده و محدود به چند درس نشود.

کد مطلب: ۶۸۱۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با پانا، در مورد نقش معاونت ابتدایی در طرح شهاب عنوان کرد: مسئول اجرای این طرح سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بوده و معاونت ابتدایی در کمیته راهبری آن حضور داشته که در شناسایی و هدایت استعداد دانش آموزان نقش دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح شهابی بستری فراهم می شود تا از رهگذر ارزشیابی کیفی و توصیفی این طرح پیش برده شود و با تمرکز در عرصه تعلیم وتربیت فضایی فراهم شود که هر دانش آموز عرصه استعداد خود را دریابد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه اجرای طرح شهاب چالش‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: از جمله این چالش‌ها وجود کلاس‌های پرتراکم در مقطع ابتدایی است که مانع از اجرای کامل این طرح می شود البته معاونت ابتدایی نهایت همکاری را برای اجرای این طرح دارد.

حکیم زاده تصریح کرد: برای شناسایی استعدادها باید برنامه درسی، محیط کلاس و معلم آمادگی کامل را داشته و هماهنگی لازم بین این عناصر برقرار شود.

وی یادآور شد: اکنون استعداد هر دانش آموز در سطح کتاب درسی بروز می‌کند در حالی که این موضوع باید فراتر حرکت کند و معلمان تمامی مهارت ها را به رسمیت بسناسند؛ زمانی که هنر، مطالعات اجتماعی و تربیت بدنی نادیده گرفته می شود نمی توان انتظار شناسایی و هدایت تمامی استعدادهای دانش‌آموز را داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار