توجه به نیازهای دانش آموزان در سنین مختلف لازمه کار تربیتی است

مدیر کل سازمان آموزش و پرورش فارس ضمن انتقاد از مدل آموزشی نظام تعلیم و تربیت گفت:در نگاه تربیتی ما باید به نیازهای دانش آموزان به تناسب و فراخور سن آنها توجه کنیم و عملا تمام زحمات ما با نگاه یکسان به جامعه دانش آموزی بیهوده است.

کد مطلب: ۶۷۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس: حمید رضا آذری در جمع مسوولان سازمان های دانش آموزی سراسر استان فارس در شیراز اظهار داشت: آموزش و پرورش امروزما با ساختار50-60 سال قبل اداره می شود و همین علت عمده ناکارآمدی این سیستم است.

وی ادامه داد: در این سیستم به نکات پرورشی توجه ویژه نشده است و این بزرگترین آسیب است.

وی با اشاره به کم بودن بودجه پرورشی در آموزش و پرورش افزود: مشکل امروز سیستم آموزش و پرورش دیگر با تزریق پول و منابع حل نمی شود.

وی تصریح کرد: این سیستم باید از نظر ساختاری بازبینی و از نو نوشته شود تا بتواند مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری کشورهای توسعه یافته مدل های تربیتی مختلفی وجود دارد ابراز داشت: باید به معلمان در موقعیت های مختلف نگاه متفاوتی شود.

وی ادامه داد: باید برای معلمی که منطقه دور افتاده ای تدریس می کند و برای خدمت و آموزش سختی های مازاد متحمل می شوند نیز مزایای ویژه ای در نظر گرفته شود تا سطح انگیزش در آنها بالا رود و باعث افزایش بهره وری گردد.

وی به تاسیس سازمان دانش آموزی اشاره کرد و افزود: این سازمان یک نهاد غیر دولتی و عمومی است که سیستم آموزش و پرورش می تواند از آن بیشترین استفاده را برای اصلاح ساختار و رفع مشکلات فعلی کند.

وی ادامه داد: اگر ما سازمان دانش اموزی را تقویت کنیم ، سازمان که در گیر بروکراسی نیست به راحتی می توانیم مشکلات را رفع کنیم و به یک نظام کارآمد آموزشی و پرورشی دست یابیم.

وی تصریح کرد: این سازمان حتی می تواند در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان از آنان در تابستان استفاده کند و بسیاری از کارهای نوسازی در مدارس را به خود دانش آموزان واگذار کند و در قالب همین سازمان دانش آموزی به آنها پول پرداخت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز داشت: مشکلات باعث میشود تا ما نتوانیم به خوبی به وظایف خود عمل کنیم.
آذری از روسای سازمان های دانش آموزی سراسر استان فارس خواست تا اجازه ندهند سازمان دانش آموزی ضعیف شود و افزود: کاری کنید تا این سازمان دانش آموزی تقویت شود.

وی در ادامه صحبتهای خود گفت: استان ما استان پهناوری است و روابط انسانی بسیار خوبی در آن جاری است و خوشبختا معلمان متعهد و خوبی نیز دارد که نظام آموزشی قدردان همه آنها بوده و است.

وی تصریح کرد: همه باید در راستای توسعه ایران اسلامی تلاش کنیم و هر کس بذر نا امیدی را در جامعه بکارد به مملکت خیانت کرده است.
وی با اشاره به برنامه برجام و مسائل پیش آمده ابراز داشت: از نظر من این کشور دیگر آمادگی شرایط سخت تر ندارد و به اندازه کافی سختی کشیده و دلیلی ندارد مردم بیش از این در مشقت باشند.

وی به حفظ و پایبندی بر برجام و حمایت از آن تاکید کرد و افزود: برجام نباید از بین برود ، امروز تمام صاحب نظران سیاسی همه از امیدواری حرف میزنند و اجازه ندهیم بذر نا امیدی در جامعه کاشته شود اجازه دهیم گذر زمان همه چیز را حل خواهد کرد .

روسای سازمان های دانش آموزی 59منطقه آموزش و پرورش از 9 تا 11 آبان ماه در اردوگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز گردهم آمدند و برنامه های راهبردی سال تحصیلی 96-97 خود را باهم مرور کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار