رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد:

شناسایی 200 گود پرخطر در شهر تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه 200 گودپرخطر در شهر تهران وجود دارد گفت: گودهای پرخطر و در عمق زیادی در شهرتهران وجود دارند که به حال خود رها شده اند و در خصوص تمامی این گودها با شهرداری مکاتبه شده و در برخی موارد چندین بار تذکرات و هشدارها به آنها داده شده است.

کد مطلب: ۶۷۸۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ قربانخانی در یک نشست خبری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان ریالی از بودجه دولتی دریافت نمی کند اظهار کرد: این سازمان خدمات عمومی ارائه و تلاش میکند با انجام نظارت ها و اقدامات پیشگیرانه شرایط ساخت و سازها را بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه 32 هزار مورد بازدید از گودبرداریهای شهر تهران از سال 92 تا کنون انجام شده است گفت: 2100 مورد از این بازدیدها مربوط به سال 96 تا کنون است و موجب شده است تا میزان حوادث به نحو چشم گیری کاهش یابد.

قربانخانی با اشاره به کاهش 62 درصدی حوادث گودبرداری در شهر تهران گفت: بازدیدها موجب افزایش کیفیت خدمات مهندسی شده و ارتقا ایمنی به معنای حفظ جان ساکنین و بهداشت به معنای ارتقا رفاه موجود در ساختمان ها از نتایج این بازرسی ها بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: با سازمان ملی استاندارد تفاهم نامه هایی منعقد شده است تا کیفیت مصالح کنترل شود. و در راستای این طرح ارتقا کیفیت بتن ، سازه های فولادی و سایر مصالحی که در ساختمان به کار می رود مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی در ادامه از کاهش 50 درصدی پروانه های ساخت و ساز خبر داد و افزود: میزان ساخت و سازها در سال 95 نسبت به سال مشابه قبل از آن 50 درصد کاهش یافته است.

قربانخانی عنوان کرد: در سیاست های کلی نظام تقویت و راهکارهای مقابله با بلایای طبیعی از سیاست های وزارت مسکن عنوان شده و بدیهی است تضعیف نظام مهندسی حرکت در جهت خلاف این سیاست هاست .

وی با انتقاد از اخباری که در خصوص فروش امضا و سوءاستفاده از امضای مهندسان نظام مهندسی صورت می گیرد گفت: پروانه فعالیت 288 نفر از همکارانی که در سازمان نظام مهندسی فوت شده اند باطل شده است و اینکه کسانی ادعا می کنند پروانه افراد فوت شده مورد سوءاستفاده قرار می گیرد درست نیست.

وی در خصوص مبحث 22 مقررات ملی ساختمان نیز گفت: مبحث 22 این قانون در مورد تعمیر و نگهداری عملیاتی نشده به همین دلیل همه ساختمان هایی که در گذشته ساخته شده اند امکان دارد دچار حادثه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار