در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

نواقص موجود در لایحه"حمایت از کودکان"سبب کندی روند تصویب شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بدون مشکل و به نفع کودکان است، گفت: در مواد این لایحه ایرادات زیادی وجود دارد و این مساله باعث می شود تا زمان زیادی برای بررسی آن صرف شود.

کد مطلب: ۶۷۸۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پانا، درخصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اظهارداشت: لایحه حمایت از حقوق کودکان در حال حاضر در کمیسیون قضائی مجلس در دست بررسی است و پیش از این نیز ابعاد آن در کمیسیون فرهنگی بررسی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی و تصویب مواد لایحه حمایت از حقوق کودکان از آنجا که موارد حقوقی است و از حساسیت برخوردار است با روند کندی پیش می رود اما اگر همین روند فعلی که در مجلس دهم دنبال می شود را ادامه بدهیم زمان تصویب نهایی این لایحه دور نخواهد بود.

وی با اشاره به پیگیری فراکسیون زنان در رابطه با لایحه حمایت از کودکان گفت: علاوه بر اینکه لایحه در کمیسیون فرهنگی بررسی شده در کمیسیون اجتماعی نیز بررسی شده است. کلیات لایحه بدون مشکل است و به نفع کودک است اما در مواد این لایحه ایرادات زیادی وجود دارد و این مساله باعث می شود تا زمان زیادی برای بررسی آن صرف شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: لایحه حمایت از کودکان به موضوع شناسنامه کودکان، حق تحصیل و جنبه‌ های پیشگیری از جنایات در رابطه با کودکان و نوجوانان توجه کرده که رویکرد مثبتی است اما در مقابل لایحه نواقصی هم دارد که می تواند به آموزش، ازدواج و تکلیف رسانه ها و همچنین پلیس اطفال اشاره کرد که باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه قانونی باید تصویب شود که بتوان به همه ابعاد مربوط به کودکان و نوجوانان پاسخ دهد و راهگشا باشد، گفت: به عنوان مثال در رابطه با ازدواج، باید سن ازدواج کودک به‌ طور دقیق مطرح شود و اگر در لایحه بررسی شود، بسیاری از آسیب‌ ها در این زمینه کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار