رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خبر داد؛

برگزاری مرحله کشوری مسابقات مناظره دانشجویی از ۱۹ آذر

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با بیان اینکه در مناظرات دانشجویی نقاط ضعف جامعه در گفتگو و کارتیمی دیده شده و متناسب با آن به دانشجویان شرکت‌کننده آموزش داده می‌شود، از برگزاری مرحله‌ی کشوری مناظرات دانشجویان از ۱۹ تا ۲۱ آذر با حضور ۴۸ تیم خبر داد و گفت: رقابت‌های کشوری این مسابقات خیلی جدی‌تر است و از طریق صدا و سیما هم پخش خواهد شد.

کد مطلب: ۶۷۸۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، «مهدی کاظمی‌خالدی» در مراسم اختتامیه‌ی مرحله منطقه‌ای ششمین دوره مسابقات مناظره ملی دانشجویان ایران هدف از برگزاری مناظرات دانشجویی را نهادینه کردن فضای علمی، منطقی و اخلاقی در سطح جامعه عنوان و اظهار کرد: در طراحی این مسابقات از تجربه مناظره دانشجویان جهان و همچنین تجربه‌ی غنی حوزه‌های علمیه در بحث مناظره استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای دیگر از مهدکودک و دبستان‌ها تمرین گفتگو آغاز می‌شود، گفت: یکی از نقاط‌ ضعف ما تشکیل تیم و کار گروهی است و گاهی اوقات نمی‌توانیم درست نظرات خود را تبیین کرده و از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم که در مناظره‌های دانشجویی به خوبی به تقویت این موارد توجه شده است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تصریح کرد: متاسفانه به شدت در عرصه‌های مختلف کارشناسی ضعف داریم و تعریف گروه محقق در گروه‌های مناظره بر اساس این نیاز بوده است که بتوان در زمان کوتاهی خلاصه و روح کلام را منتقل کنیم.

کاظمی ادامه داد: مناظره‌های دانشجویی فرصتی برای یادگیری است که در آن دانشجویان نقاط ضعف خود را می‌شناسند و آن را برطرف می‌کنند.

وی از میزبانی ایلام در دو مرحله‌ی منطقه‌ای قدردانی کرد و گفت: این میزبانی شایسته با وجود امکانات محدود به همت مسئولان جهاددانشگاهی استان ایلام و با کیفیت خوبی برگزار شد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ادامه داد: برخی از کشورها مانند مالزی و پاکستان رتبه‌های خوبی در مسابقات جهانی مناظره دارند و دارای دپارتمان هستند.

کاظمی گفت: مناظرات دانشجویی در سال ۱۳۹۱ برای اولین بار با حضور ۱۶ تیم در تهران آغاز به کار کرد و امسال در ۲۴ استان کشور و ۱۰ دانشگاه تهران و با حضور بیش از ۵۰۰ تیم این مسابقات برگزار شد.

وی از برگزاری مرحله‌ی کشوری مناظرات دانشجویان از ۱۹ تا ۲۱ آذر با حضور ۴۸ تیم خبر داد و گفت: رقابت‌های کشوری این مسابقات خیلی جدی‌تر است و از طریق صدا و سیما هم پخش خواهد شد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تصریح کرد: اعتقاد نداریم که همیشه متولی برگزاری مناظرات دانشجویی جهاددانشگاهی باشد و باید روزی برسد که این قطار راه خودش را پیدا و دانشگاه‌ها و انجمن‌های دانشجویی هم بتوانند برگزار کننده‌ی اصلی این مسابقات باشد و سازمان دانشجویان آماده است که نهایت همکاری را با آنها داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار