حکیم زاده به پانا خبر داد

اجرای طرح ضربتی شناسایی هدفمند و نقطه به نقطه برای مناطق عشایری ومحروم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ضربتی شناسایی هدفمند و نقطه به نقطه مناطق محروم و عشایری برای تامین فضاهای آموزشی مناسب با آن مناطق در حال اجرا است.

کد مطلب: ۶۷۷۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رضوان حکیم زاده در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که معاونت ابتدایی برای پوشش دانش آموزان مناطق عشایری و محروم چه برنامه ای دارد؟، اظهار کرد: در این رابطه مهم ترین اقدامی که در آموزش و پرورش در دست انجام است، طرح ضربتی شناسایی هدفمند و نقطه به نقطه عدم دسترسی به امکانات آموزشی و پوشش تحصیلی در مناطق محروم است.
وی ادامه داد: خوشبختانه این طرح با همکاری وزارت رفاه، سازمان برنامه و بودجه و زیر نظر شورای مناطق محروم ریاست جمهوری در حال پیگیری است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: آخرین جلسه ای که ما با حضور مسئولان این نهادها داشتیم گزارشی را از اقدامات انجام شده و شاخص های احصا شده در رابطه با مناطق محروم به خصوص در 4 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان ارائه کردیم.
حکیم زاده تصریح کرد: در این جلسه در خصوص تفکیک معلمان، مناطق آموزشی و مسایل فرهنگی بر اساس عوامل عدم تحقق پوشش 100 درصدی در این مناطق توضیح داده شد.
وی اضافه کرد: مقرر شده با حمایت های بنیاد علوی و بنیاد برکت، بتوانیم برای پوشش نقاطی که به عنوان هدف شناسایی کرده ایم متناسب با عوامل مختلف راهکارهایی را ارائه کنیم.
وی همچنین افزود: اقدام دیگری که در این خصوص انجام می شود، این است که وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی امر آموزش سهم و نقشی که سایر سازمان ها می توانند در اهمیت عدالت آموزشی داشته باشند را شناسایی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار