شهردار نیشابور:

طول جاده ابریشم به اندازه فرهنگ و هنر و تمدن است

طول جاده ابریشم به اندازه فرهنگ وهنروتمدن است که باعث حیات ومانایی آن در طول تاریخ شده است.

کد مطلب: ۶۷۷۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . شهردار نیشابوردر آیین افتتاحیه هفتمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی شهرهای در مسیر جاده ابریشم اظهارکرد: در طول تاریخ مسیرهای مختلفی داشته ایم ولی امروز آنچه به جا مانده و دارای وجه تمایز با سایر مسیرها وجاده هاست مسیر جاده ابریشم است.

علی نجفی افزود:نیشابور شهری است که آوای سلسله الذهب در آن به گوش می رسدوباقدوم پربرکت امام رضا(ع) متبرک گردیده شهری که فرهنگ وهنر وتاریخ بانام این شهر معنا پیدامی کند.

وی خاطرنشان کرد: طول جاده ابریشم به اندازه فرهنگ وهنروتمدن است که باعث حیات ومانایی آن در طول تاریخ شده است که ازشرق آسیا تاقلب اروپا ادامه یافته که فرهنگ مایه حیات آن بوده است.

معاون استاندار وفرماندارنیشابور نیز گفت:مسیر جاده ابریشم از اهمیت وجایگاه خاصی برخورداراست که افزایش مراودات وتعاملات این شهر ها بسیار حائز اهمیت است.

سعیدشیبانی عنوان کرد:مهمترین بستر مشترک شهرهای جاده ابریشم فرهنگ وگردشگری است که باید بر روی تعاملات فرهنگی وظرفیت های اقتصادی سرمایه گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم با برگزاری جشنوار ها ، هفته های فرهنگی ، خواهرخواندگی تعاملات شهر های عضور را افزایش دهیم.

مقام عالی دولت در نیشابور تاکید کرد:دبیرخانه همایش مدیران و شهرداران ایرانی شهرهای در مسیر جاده ابریشم باید سعی کند در خصوص گردآوری سرمایه ها وسرمایه گذاران ظرفیت شهرهای مسیرجاده ابریشم را افزایش دهد.

معاون استاندار وفرماندارنیشابورتصریح کرد: نیشابور شهری با ظرفیت های بالفعل وبالقوه فراوان است که تاریخ ، فرهنگ ، طبیعت وگردشگری آن کم نظیر است.

رییس شورای اسلامی شهر نیشابور نیز اذعان کرد: نیشابوراولین پایتخت ایران در دوره اسلامی است که بیش از هفت هزار عالم وفیلسوف و... در آن مدفون است.

سیدهادی درودی افزود:نیشابور که افتخار قدوم هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا (ع) وحدیث گهر بار سلسله الذهب رادارد در زمانی وسعت جغرافیای آن یک سوم ایرا ن کنونی بوده است.

رییس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم نیز گفت: این مجمع با موافقت رسمی سازمان ملل متحد شکل گرفته است وبزرگترین فرصت بین المللی را برای ایران بوجود آورده است.

مسعود نصرتی تصریح کرد: 320شهر از 73 کشور جهان عضو این مجمع هستند که 44شهر آن در ایران واقع شده است که زمینه خواهر خواندگی این شهر ها با 25 شهر خارجی درمسیر انجام شده است.

مسئول دبیرخانه شهرهای راه ابریشم در نیشابورتاکیدکرد: هفتمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده‌ابریشم با حضور شهرداران، روسای میراث فرهنگی و مدیران شهری شهرهای ایرانی در مسیر جاده‌ابریشم و مدیران‌عامل چند سازمان و منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری و وزارت امورخارجه به میزبانی شهرداری شهر فرهنگی،تاریخی و گردشگری نیشابور برگزار می‌شود.

هادی مسلمی تصریح کرد:این همایش با حضور مدیران و مسئولین ارشد کشوری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با طرح مباحث علمی و انتقال تجربیات با هدف توسعه و پیشرفت چشمگیر شهرهای در مسیر جاده‌ابریشم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار