رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد:

گزارش تخلفات بوفه های مدارس به سامانه190/به چاقی کودکان پایان دهیم

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لز,م تغییر سلیقه دانش آموزان به سمت غذاهای سنتی و سالم و نظارت جدی بر کیفیت مواد غذایی ارایه شده در بوفه های مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۷۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، داریوش حکیمی در جلسه کمیته پایگاه های تغذیه سالم در محل سازمان دانش آموزی استان با اشاره سبک زندگی ماشینی و اهمیت غذای سالم گفت: لازم است ما مسئولین آموزش و پرورش و خانواده ها سلیقه نسل جوان را به سمت غذاهای سالم و سنتی هدایت و تغییر دهیم تا جامعه و خانواده سالم‌تری داشته باشیم.

وی اهمیت نقش پایگاه های تغذیه سالم در مدارس را یادآور شد و افزود: امسال برای نظارت و بازخود بهتر و بیشتر، کمیته ای با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان برای این منظور تشکیل می شود.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی به عنوان متولی اجرای صحیح طرح پایگاه ها تغذیه سالم و مواد غذایی در مدارس است و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کار نظارت بر این پایگاه ها را برعهده دارد و امسال برای نظارت بهتر، کارشناسان اداره بهداشت محیط استان نیز ما در این امر یاری خواهند کرد.

حکیمی اضافه کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در کیفیت مواد غذایی ارایه شده در بوفه های مدارس و همچنین مشاهده فروشندگان سیگار در نزدیکی مدارس می توانند با کارشناسان بهداشت محیط توسط سامانه 190 تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند.

وی بر عقد قرار داد با شرکت ها و کارخانجات صنایع غذایی دارای مجوز بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: اقلام خوراکی توزیع شده در مدارس باید با توجه به نیاز جسمانی دانش آموزان ارایه شود و با آخرين تجديد نظر استاندارد ملي ايران مطابقت و برچسب معاونت غذا و دارو را نیز داشته باشد.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به چاقی و اضافه وزن کودکان و نوجوانان اضافه کرد: با توجه به این که از نظر این موضوع در مرحله خطر هستیم و برای جلوگیری از رسیدن به فاز فاجعه، وزارت بهداشت مصمم است با اجرای طرحی به این موضوع خاتمه دهد که کنترل کیفیت و مواد غذایی ارایه شده در بوفه های مدارس گامی برای رسیدن به امر است.

حکیمی اجرای طرح های سفیران سلامت و رابطین سلامت در مدارس را گامی برای تحقق سالم سازی بوفه های مدارس عنوان کرد و گفت: از سال گذشته جشنواره غذای سالم و سنتی به همت معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برگزار می شود که سازمان دانش آموزی هم می تواند در این طرح با ما مشارکت داشته باشد.

وی نقش خبرگزاری پانا در ترویج فرهنگ تغذیه صحیح در بین دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در طرح لقمه سالم که در مدارس جلفا با هدف بهبود تغذيه دانش آموزان برگزار می شود، دانش آموزان در زنگ تفریح اول در کلاس لقمه سالم که از خانه آورده اند را می خورند و در این ساعت بوفه تعطیل است.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: فضای مناسبی در مدارس باید برای بوفه ها اختصاص داده شود و نباید از زیر پله و انباری برای این منظور استفاده شود.

در این جلسه که با حضور ریس سازمان دانش آموزی استان، رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد در خصوص نحوه فعالیت پایگاه تغذیه سالم در مدارس و نظارت بر عملکرد آن ها در سال تحصیلی جدید بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار