همایش « احلی من العسل» در حرم سیدحمزه(ع) کاشمر

در ششمین روز از ماه محرم به یاد حضرت قاسم (ع) همایش بزرگ "احلی من العسل" در کاشمر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۹۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، همزمان با سراسر کشور همایش "احلی من العسل" با حضور یک هزار نفری دانش‌آموزان کاشمری و به صورت متمرکز صبح امروز در امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار شد.

در این روز با یاد 13 ساله کربلا، حضرت قاسم(ع) نوجوانان و جوانان دانش‌آموز شهرستان کاشمر با شرکت در همایش سراسری "احلی من العسل" با سرور و سالار شهیدان تجدید بیعت کردند.

تمامی دانش‌آموزان در این مراسم با لباس مشکی حاضر شدند.و برنامه‌هایی از جمله قرائت قرآن، مداحی و نوحه سرایی از جمله برنامه‌های این مراسم بود که توسط خود دانش‌آموزان اجرایی شد.

علی طاهریان مدیرآموزش وپرورش شهرستان کاشمر درحاشیه این مراسم گفت: ترویج فرهنگ اسلامی و دستیابی به حیات طیبه با الگوپذیری از بزرگان صدر اسلامی و شخصیت‌هایی مانند شهید حججی از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت است. علی طاهریان با اشاره به رشادت‌ها و تبعیت حضرت قاسم (ع) از ولایت، سوگواری ' احلی من العسل ' را در شناخت فلسفه‌ قیام امام حسین (ع) به نسل جوان مهم دانست.

وی بیان کرد: نهادینه سازی فرهنگ ولایتمداری، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت روحیه جهادی از آثار قیام عاشورایی سیدالشهدا (ع) در سال 61 است.

طاهریان تصریح کرد: وسعت دید نوجوان 13 ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت (ع) و سطح نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام الهی باشد از عسل شیرین‌تر است.

وی افزود: برگزاری مراسم‌های مذهبی برای دانش‌آموزان این فرصت را ایجاد می‌کند تا بتوانیم نوجوانان را با فرهنگ اسلامی آشنا کنیم و در تربیت دینی و اسلامی آنان گامی مثبت برداریم.

شایان ذکر است این مراسم با همکاری ادارات آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و بسیج دانش‌آموزی کاشمر در آستانه مقدس سیدحمزه(ع)(باغمزار) کاشمر برگزار شد و با همخوانی و سینه‌زنی دانش‌آموزان در سوگ شهادت حضرت قاسم(ع) در واقعه خونین کربلاهمراه بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار