مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذر بایجان شرقی:

استاد شهریار جامعیت ادبیاتی بی نظیری داشت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذر بایجان شرقی گفت: اگر روز وفات استاد شهریار به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است ، به پاس عظمت وجودی استاد سخن و جامعیت بی نظیری است که این شخصیت درادبیات ما داشته است.

کد مطلب: ۶۶۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد محمد پور در در جمع شاعران و ادیبان که برای ادای احترام در مقبره الشعرای تبریز گرد هم آمده بودند،اظهار کرد: روز وفات استاد شهریار را به نوعی باید به جامعه ادبی و فرهنگی استان تسلیت گفت چرا که فقدان این استاد در پهنای شعر و ادب اقلیم فرهنگی ایران زمین متاثر کننده است.ولی نامگذاری روز وفات این استاد سخن به نام روز ملی شعر و ادب فارسی می تواند تسلی بخش دل همه ادبا و شعرایی باشد که با ایشان انس و الفت دیرینه داشته اند.

مدیر کل ارشاد آذریایجان شرقی ضمن قدردانی از حضور اساتید بزرگواری که هرکدام روشنی بخش آسمان شعر و ادب ما هستند و هرکدام به خاطر جایگاه ویژه ای که در شعر و ادب دارند ، شایسته تکریم و تجلیل هستند ،خاطر نشان کرد: این روز می تواند زمینه گسترش وفاق ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه مقبره الشعرای تبریز مدفن ٤١٠ شاعر و سخن سرای بی بدیل یک هزاره ی گذشته می باشد ،افزود: همین بس که تاریخ به این مجموعه افتخار آمیز نیم نگاهی بکند موید این است که تبریز از دیر باز مهد شعر و ادب و خاستگاه بسیاری از جریان های شگرف در اقلیم فرهنگ و ادب بوده است.

محمدپور اظهار کرد: وظیفه ای که امروزه برگردن ماست ، تکریم و تجلیل از مفاخر ، مشاهیر و بزرگان است .

وی در ادامه تصریح کرد: در جهانی که مرز ها فرو ریخته و به نام دهکده جهانی نامگذاری شده است ، ارتباطات با شتاب در جریان است ، نسل امروزی ما به دلیل مواجهه با سیل عظیم اطلاعات در شرایط خاص فرهنگی قرار گرفته است.بنابراین تکریم از بزرگان افتخار آمیز فرهنگی خود باعث می شود دچار گسست فرهنگی نشده هویت فرهنگی خود را تحکیم بخشیم.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر تحکیم هویت فرهنگی ، تصریح کرد: ما برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان ،باید با اتکا به داشته های خود ایستادگی کنیم و برای استمرار حیات فرهنگی خودمان ، نگاهی عمیق و با معرفت به گذشته و تاریخ مان داشته باشیم و از شخصیتهای تعیین کننده در تاریخ و فرهنگ مان الگو بگیریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ابراز امیدوار ی کرد تا درسالهای آتی با راه اندازی یک ستاد ملی و با همراهی همه دستگاههای ذیربط بتوانیم این روز شعر و ادب فارسی را با شکوه مناسب و درشان استاد شهریار برگزار کنیم.تا بتوانیم به هدف خود که معرفی و شناساندن بزرگان و مشاهیر کشورمان است نائل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار