پیام تسلیت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت درگذشت مرحوم یزدی

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت درگذشت دکتر ابراهیم یزدی پیام تسلیت منتشر کرد.

کد مطلب: ۶۶۰۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، متن یبام انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

«بسم اللّه الرحمن الرحیم»
• اِنا لِلّه و اِنا اِلَیه راجعون •
° درخت صبر و ایمانی که دارد چتر آزادی نباشد خوش‌تر از آن سایه‌سار امن و آبادی°

روح بزرگ‌مردی از سرزمین آزادی و اخلاق، خداباوری و مردم‌مداری به ابدیت پیوست، او که هماره مسیر اصلاح جامعه خویش را در جاده اعتدال جست و انقلابی‌گری عقلانی خود را چونان بازویی قوی در خدمت پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و مشاورت و مشایعت رهبر انقلاب اسلامی «امام خمینی» (ره) قرار داد. امروز که روحش بر فراز آسمان رهایی و آزادی به مبدأ باورش می‌رسد و جسم خستگی‌ناپذیرش در مسیر آزادی‌خواهی را در این روز «عرفه» به آغوش خاک می‌سپاریم، حزن‌آلود به سوگش نشسته‌ایم و رحمت بی‌پایان الهی را برایش مسئلت داریم.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بدین وسیله ضمن تسلیت به ملت آزادی خواه ایران، خانواده مکرم به ویژه همسر گرامی ایشان و اعضای محترم نهضت آزادی، از سال‌ها مجاهدت و سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه این مرد صبور، قدردانی می‌کند و برای تمام سوگوارنش، از درگاه الهی، صبر و شکیبایی می‌طلبد.

دکتر ابراهیم یزدی سیاستمداری مصلح، مومنی روشن‌اندیش و انسانی مسئولیت‌پذیر در قبال جامعه و مردمش بود و در راه آرمان‌‌های واقع‌بینانه‌اش ۶۰ سال از پای نایستاد. منش و روحیه او درسیاست‌ورزی و مسولیت‌شناسی اجتماعی با هر نوع شاخص و معیار اخلاقی-انسانی که سنجیده شود، قابل احترام و ستودنی‌ست. صبوری و پیگیری و امیدواری در بدترین شرایط و رعایت اخلاق، انصاف و ادب در موضع‌گیری‌هایش برای ما درس‌آموز است. مرحوم دکتر یزدی را باید تکریم کرد نه از آن جهت که الزاماً تمامی افکار و اندیشه‌های او مورد قبول است؛ بلکه از آن‌ جهت که او اصلاح‌گری معتدل و آگاه به شرایط داخلی و جهانی و سیاست‌مداری صادق و مخلص بود. امید است تفاوت دیدگاه‌ها، موجب قدرناشناسی از فعالیت‌های مثبت و زحمات پیشکسوتان و مبارزان سیاسی و اجتماعی جامعه نشود و همگی در حفظ این سرمایه‌های بزرگ اجتماعی خود تشریک مساعی کنیم.

شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها
نهم شهریور ۱۳۹۶

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار