رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

اردبیل در باکو تکنوپارک راه اندازی می کند

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت:پارک علم وفن آوری این استان در باکو اقدام به راه اندازی تکنو پارک می کند و به احتمال زیاد هفتم شهریور ماه با حضور سفیر آذربایجان منجر به انعقاد قرارداد شود.

کد مطلب: ۶۵۸۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عبدالقیوم قلی‌پوری در نشست با خبرنگاران واصحاب رسانه در اردبیل افزود: پارک علم وفن آوری استان اردببل در سه سطح داخلی ،ملی و بین المللی فعالیت دارد و راه اندازی تکنو پارک در باکو هم از جمله فعالیت های بین المللی آن است تا از این طریق مدل های مختلف علم و فن آوری با کمترین هزینه در آن کشور ارائه دهیم .
وی اظهارکرد: ماموریت اصلی پارک علم وفن آوری تجاری سازی است و دست یافتن به بازارهای خارجی مدنظر ماست و امید می رود در سال 97 بتوانیم یک نمایشگاه بین المللی علم وفن آوری در اردبیل برگزار کنیم .
رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان اردبیل افزود: در حوزه نرم افزاری بیش از 20 شرکت دانش بنیان راه اندازی شده و بیش از 80 واحد فن آور هم برای دریافت گواهی شرکت دانش بنیان ثبت نام کردند .
قلی پوری بیان کرد: در حال حاضر 54 واحد فن آور در پارک علم و فن آوری اردبیل مستقر شده و در تلاش هستیم مراکز رشد تخصصی را در استان تقویت دهیم .
وی اظهار کرد: شرکت های دانش‌بنیان و تولیداتی از این قبیل نقش بسیار حائز اهمیتی در اشتغالزایی اردبیل دارند که امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه‌اندازی شرکتای دانش‌بنیان بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده و ثروت در استان فعالیت کرده و برای خود و جوانان اشتغال ایجاد کنند .
رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: به منظور کیفی‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا دو اصل مهم تجازی‌سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد .
قلی پوری در خصوص راه اندازی مراکز رشد اقماری در استان افزود: را ه اندازی این مرکز در شهرستان ها جزو برنامه های پارک علم و فن آوری استان است و در این ارتباط با فرمانداری پارس آباد و نمین برای راه اندازی مرکز رشد در این 2 شهرستان مذاکره شده که در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم مرکز رشد در این 2 شهرستان راه اندازی خواهد شد .
وی ادامه داد: امسال سه مرکز رشد از قبیل مرکز رشد جامع ،مرکز رشد تخصصی کشاورزی و مرکز رشد پیام نور در استان راه اندازی شده است .
رئیس پارک علم و فناوری استان از ایجاد زون فن آوری در پارک علم وفن اوری خبر داد و افزود: زون فن آوری به خاطر توسعه دامنه فعالیت ها برای پارک علم وفن آوری تعریف شده و از قوانین منطقه آزاد تجاری و صنعتی بهره مند است .
قلی پوری در خصوص راه اندازی نمایشگاه دایمی پارک افزود: این نمایشگاه در ساختمان شماره یک در زیر زمینی به مساحت 250 متر مربع راه اندازی شده و درهفته دولت افتتاح می شود .
گفتنی است:پارک های علم و فنّاوری به عنوان یکی از مهمترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکتهای دانش بنیان است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت های فنّاوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسات متکی بر فناوری است .
اهم این فعالیت ها شامل نیازسنجی، ایده پردازی، تحقیق و توسعه، طراحی مهندسی، نمونه سازی، طراحی صنعتی، استانداردسازی، تدوین دانش فنی، ثبت مالکیت فکری، تجاری سازی، انتقال فناوری، فروش و پشتیبانی بعدی برای تحقق محصولات فناوری در عرصه تولید صنعتی و همچنین عرضه سایر خدمات تخصصی می‌باشد . همکاری های بین‌المللی برای استفاده از تجارب جهانی و همچنین حضور موثر در بازارهای فنّاوری جهان از اهداف راهبردی پارک های علم و فنّ آوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار