مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبرداد:

اجرای مطالعه طرح تفصیلی اثر طبیعی ملی سبلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مطالعات طرح مدیریت جامع اثر طبیعی ملی سبلان با عنوان مطالعه طرح تفصیلی اجرایی به مساحت ۶ هزار و ۶۴۳ هکتار در حال انجام است.

کد مطلب: ۶۵۳۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،محمد خداپرست اظهار داشت: برنامه پاکسازی کوه سبلان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر و جمعی از کوهنوردان در قله سبلان اجرا شد .

وی با تاکید بر اینکه کوهنوردان، محیط زیست کوهستان سبلان را حفظ کنند، گفت: اثر طبیعی ملی سبلان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است و انتظار می‌رود کوهنوردان هنگام صعود به این قله موارد زیست محیطی را رعایت کنند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با انتقاد از وجود انبوه زباله در این کوهستان بیان کرد: با وجود برگزاری پی در پی برنامه‌های پاکسازی در سبلان همچنان شاهد اضافه شدن زباله به طبیعت سبلان هستیم که ادامه این روند تهدیدی جدی برای محیط زیست سبلان محسوب می‌شود .

خداپرست با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه اثر طبیعی ملی سبلان از نظر وجود گونه‌های گیاهی و جانوری و منطقه اکوتوریستی افزود: مطالعات طرح مدیریت جامع اثر طبیعی ملی سبلان با عنوان مطالعه طرح تفصیلی اجرایی به مساحت ۶ هزار و ۶۴۳ هکتار و با هدف تعیین ظرفیت برد و قابل تحمل منطقه برای جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک منطقه، حفاظت از تنوع زیستی و اکوسیستم حساس کوهستان و دستیابی به رویکرد همه سونگر به بهره‌برداری از منطقه در راستای توسعه پایدار در حال انجام است .

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست با توجه به وجود گونه‌های جانوری در منطقه نسبت به حفظ محیط زیست اثر طبیعی ملی سبلان اهتمام ورزند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار