جشن بزرگ روز خبرنگار در بوشهر برگزار شد

جشن بزرگ روز خبرنگار در بوشهر با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی برگزار شد .

کد مطلب: ۶۵۲۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر ، در این مراسم عبدالکریم گراوند معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران هر روز با مردم سخن می گویند و این سخن با قلم آنها جاری می شود .

گراوند افزود : مطبوعات در بیان آزاد هستند و این آزادی را باید به صورت حرفه ای انجام دهند .

در این مراسم حمیده موحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت : خبرنگاری وظیفه ای خطیر و مهم است که برای موفقیت باید با علاقه، ذوق و اتکا به توانایی های شخصی خود در این حرفه گام گذاشت .

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران امانتداران مردم و مسئولان هستند، افزود: خبرنگار این امر مهم را رسالت خود می داند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند .

پژوهشگر برتر تاریخ مطبوعات ایران نیز در این مراسم گفت : امروز در کشور از ٢٠٠ عنوان روزنامه که در قالب ٩٠٠ هزار نسخه چاپ و منتشر می شود ٦٠ درصد آن برگشت می خورد .

قاسمی افزود: نشریه ها فرصت پرداختن به خبر را ندارند چون با خبرهای مرده روبه رو می شوند به همین دلیل باید برای افزایش مخاطبان خود، در نشریه صفحه هاتی با عنوان خانواده ها، خیابان و کوچه شناسی قرار دهند.

این پژوهشگر تاریخ مطبوعات در ادامه خطاب به مدیران نشریه های محلی استان بوشهر، بیان داشت: کار روزنامه نگاری محلی و ملی با هم تفاوت دارد و فلسفه وجودی این نشریه ها هم مسیر نیست.

قاسمی گفت : روزنامه نگار نشریه های محلی علاوه بر حفظ منافع محلی باید دغدغه منافع ملی را نیز داشته باشد . .

پژوهشگر برتر تاریخ مطبوعات ایران در پایان سخنان خود و در خصوص بوشهر یادآور شد: استان بوشهر یکی از زمینه سازهای آگاهی، دانایی و از پیشگامان حوزه کتاب و نشریه در ایران است .

در پایان مراسم از عبدالرسول میگلی نژاد، حسین حشمتی، اکبر صابری، شمسی فیصلی و سیده الهام موسوی که در دوره قبل خانه مطبوعات حضور داشتند، تقدیر شد .

همچنین در این مراسم مدیر کل اداره استاندارد استان بوشهر از ٣ روابط عمومی دستگاه های اجرایی منطقه ویژه انرژی پارس، شهرداری بوشهر و اداره کل تامین اجتماعی و خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری تسنیم، هفته نامه و پایگاه خبری خلیج فارس، هفته نامه پیام عسلویه که با آن اداره در خصوص اطلاع رسانی کالاهای استاندارد ایرانی و حوزه اقتصاد مقاومتی مشارکت داشتند هدایایی به رسم یادبود اهداء کرد .

گفتنی است : اجرای زنده علیرضا روزگار از خوانندگان پاپ کشور و پخش کلیپی از خبرنگاران فعال استان بوشهر از جمله برنامه های این جشن بود که با استقبال حاضران همراه شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار