ماجراهای زندگی مهدی اخوان ثالث در "کتاب شب " رادیو تهران

ماجراهای زندگی و عقاید شعری مهدی اخوان ثالث در "کتاب شب " رادیو تهران با صدای بهروز رضوی روایت می شود.

کد مطلب: ۶۴۱۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فر هنگی پانا؛ کتاب " بهترین امید " ، گزیده ی ماجراهای زندگی و اشعار و عقاید زنده یاد مهدی اخوان ثالث درباره ی شعروشاعری، در هفت قسمت 20 دقیقه ای با صدای بهروز رضوی و تنظیم رادیویی محمدباقر رضایی، یکشنبه 18 تیر در استودیو 23 معاونت صدا ضبط شد. این اثر که به زودی طی هفت شب پی در پی از برنامه ی کتاب شب رادیوتهران پخش خواهد شد، با تهیه کنندگی رضا قربانی و صدا برداری پرهام نوری، پس از مرحله ی ضبط، وارد فاز موسیقی گذاری و تدوین فنی خواهد شد تا برای پخش در یکی از هفته های آینده، آماده شود.
زنده یاد اخوان ثالث در کتاب " بهترین امید " که سال 1348 در انتشارات آگاه چاپ شد و اکنون نایاب است ، در شرح شناسنامه ی خود، اینطور آغاز می کند که : پدرم اسمش علی بود. و از آن "عطار طبیبان " بود. و اصلا اهل فهرج یزد بود اما کوچ کرده و پرورده ی خراسان بود . او زنی داشت به نام مریم ، اهل خراسان ، و در 1307 شمسی، "هیچ آقایی " را که من باشم، در توس خراسان به دامن روزگار افکند و این هیچ آقا همینطور بزرگ می شد، تا روزی و روزگاری که دید دارد برای خودش دلی دلی آواز می خواند؛ و اما چه آوازی ! مسلمان نشنود ، کافر نبیند ...
محمدباقر رضایی کارشناس و نویسنده ی برنامه گفت: همه ی جوانهایی که به شعر و شاعری علاقه مندند ، حتما این برنامه را بشنوند و از تجربیات استخوان خردکرده ترین شاعر معاصر ایران بهره ببرند. برنامه ی کتاب شب، کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هرشب ساعت 23:30 ، کتاب های برتر ایران و جهان را برای شنوندگان رادیو، به مدت یک هفته بازخوانی می کند. این برنامه از طریق سایت رادیو تهران ، شبکه ی ایران صدا و اپلیکیشن تلفن همراه رادیو، قابل دریافت و دانلود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار