مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور:

شناخت وضعیت موجود استان مرکزی راهگشای برنامه های اقتصادی آینده است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور کفت: شناسایی وضعیت استان مرکزی با توجه به پتانسیل های موجود، برای راهبری مدیریتی و در نهایت رسیدن به پویایی اقتصادی یک اصل مهم تلقی می شود که می بایست به صورت متداول و منظم مورد بررسی و بازرسی قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۲۹۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محسن دلبری در دیدار با استاندار مرکزی، افزود: در برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید بناست که 140 هزار شغل از بخش گردشگری تامین شود که این مهم در استان مرکزی با پتانسیل های بالا دست یافتنی است.

وی افزود: بخش گردشگری به علت سود تضمین شده و پتانسیل های فراوان، از مقاصد سرمایه گذاران ورودی به کشور است، از همین رو سازمان میراث فرهنگی کشور، تسهیلات ویژه و برنامه های مدونی را برای استفاده از این فرصت در نظر گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در این راستا هفته گذشته در استان مرکزی سرمایه گذاران ایتالیایی برای احداث سازه های فلزی یونا هاوس و یونا گاردن، در شهرستان محلات تجهیز کارگاه کردند.

دلبری بیان کرد: طرح ضربتی تولید و اشتغال در 76 روستای هدف کشور مرحله اولیه و کارشناسی خود را پشت سر گذاشته و اکنون در مراحل مطالعه و بررسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: این طرح که توان شکوفایی اقتصادی جامعه روستایی را دارد به جد مورد تاکید معاون رئیس جمهور است از این رو از استاندار مرکزی درخواست داریم با حمایت کامل از این طرح در استان، دستورات لازم در خصوص همکاری بین سازمانی را به دستگاه ها ابلاغ کند.

استاندار مرکزی نیز گفت: داشته های این استان برای هر گردشگر داخلی و خارجی مورد توجه است زیرا در بعد طبیعی استانی 4 فصل، در حوزه میراث فرهنگی خطه ای تاریخی و از بعد صنایع دستی منطقه ای ثروتمند محسوب می شود.

زمانی قمی افزود: با توجه به اینکه این استان در مرکز کشور و در شاه راه های خطوط زمینی قرار دارد، شرایط دسترسی امن و سهلی را برای گردشگران مهیا کرده است، از این رو اگر دولت بخواهد به دستگاه و یا حوزه ای ویژه در استان مرکزی نگاهی خاص داشته باشد، باید اداره کل میراث فرهنگی را در اولویت ببیند.

وی اظهار داشت: همگان استان مرکزی را با صفت صنعت و اقتصاد می شناسند درحالی که در بعد کاری سازمان میراث فرهنگی، شاخص تر و سرآمدتر است چرا که بسیاری از داشته های چند استان را به صورت یکجا و همزمان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار