غرویان در گفت و گو با پانا:

راه امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری باید سرلوحه انقلابیون باشد

استاد حوزه علمیه قم و فعال سیاسی گفت: راه امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری باید سرلوحه انقلابیون باشد تا بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم .

کد مطلب: ۶۲۸۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار داشت: ما امامان معصوم (ع) را درک نکرده ایم اما وقتی حضرت امام خمینی (ره) را درک کردیم تقریبا نزدیک شدیم به اینکه امام معصوم یعنی چه و امامان ما چه کسانی بوده اند زیرا درست است که حضرت امام خمینی (ره) مقامات عصمت را نداشتند اما ما را به مقام امامان نزدیک کردند .

وی افزود: ما یک تصویر ملموس و محسوس از امامان پیدا کردیم و ایشان دارای ابعاد مختلف شخصیتی علمی ، عرفانی و زهد و تقوا و تدبیر بودند .

این فعال سیاسی ادامه داد : امام (ره) خود را از ملت جدا نمی کردند و ملت هم از امام جدا نمی شد و امام همیشه می فرمودند که ما بر سر سفره ای نشسته ایم که این سفره به دست ملت و مردم پهن شده است یعنی کسانی که به قدرت و ریاست می رسند باید بدانند که این موقعیت را مردم برای آنها فراهم کرده اند و خود را تافته جدا بافته ای ندانند.

وی با اشاره به ابعاد علم ، حکمت و فلسفه حضرت امام (ره) تصریح کرد: امام (ره) اصول عرفانی و فلسفی را در حد اعلا تدریس کردند ، حاشیه زدند و شرح کردند این نشان می دهد وقتی ما می گوییم ولایت فقیه ، فقه صرفاً احکام و روزه نیست این فقه به معنای اعم کلمه است که فهم عمیق از دین ، فلسفه، کلام و عرفان است .

غرویان یادآورشد: مقام معظم رهبری به عنوان شاگرد عرفانی حضرت امام (ره) راه ایشان را ادامه دادند و در بحران ها رهبری دقیق ایشان توانسته است کشور را به سمت پیشرفت هدایت کند و از بحران ها عبور کند .

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که راه امام خمینی(ره) و راه مقام معظم رهبری سر لوحه انقلابیون ما باشد تا بتوانیم به سر منزل مقصود نزدیکتر شویم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار