شهر پاک از ته‌سیگار در روز جهانی بدون دخانیات

فعالان محیط زیست شهر ساری در روز جهانی بدون دخانیات -10 خرداد- با حضور در یکی از خیابان‌های اصلی شهر ساری اقدام به جمع‌آوری و پاک‌سازی فیلتر‌های سیگار می‌کنند.

کد مطلب: ۶۲۸۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، از سوی سازمان جهانی بهداشت 10 خرداد ماه برابر با 31 ماه می روز جهانی بدون دخانیات نامگذاری شده است. این نامگذاری با تاکید بر آگاهی از مضرات ناشی از استعمال دخانیات و حمایت از سیاست‌های موثر بر کاهش استفاده از این محصولات صورت گرفته است.

جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان ساری تصمیم گرفته‌اند در 10 خردادماه سال جاری با حضور در خیابان حد فاصل میدان امام (ره) و میدان شهید قاسمی این شهر در حرکتی نمادین به جمع‌آوری ته‌سیگارهای رها شده بپردازند.

پرستو ملکی مسئول رفتگران طبیعت استان مازندران در مورد این اقدام طبیعت دوستانه به خبرنگار ما گفت: این اقدام شامل 268 برنامه پاکسازی و فرهنگسازی در سطح شهر ساری می باشد که به مناسبت روز بدون دخانیت همزمان با شهر تهران برگزار می‌شود.»

ملکی زمان اجرای این برنامه را 9:30 صبح روز چهارشنبه از میدان امام به سمت ساختمان عمارت شهرداری و پیاده‌رو بلوار آزادی اعلام کرد و افزود: »در این حرکت فرهنگی کودکان به همراه والدین حضور دارند تا همگی در این فرهنگ سازی مشارکت داشته باشند.»

مسئول رفتگران طبیعت استان مازندران هدف از برگزاری این برنامه را فرهنگ سازی و آموزش زیست محیطی شهروندان دانست و گفت: «در فیلتر سیگار مواد سمی وجود داشته که عملا غیرقابل تجزیه بوده و سم خطرناکی برای طبیعت هستند.»

ملکی همچنین از مسئولین خواست در پارک‌ها، فضای سبز و پیاده روها سطل های مخصوص سیگار نصب کنند.

گفتنی است انجمن رفتگران طبیعت در 28 خرداد سال 91 به همت کاظم نجاریون پس از یک برنامه پاکسازی که در مازندران اجرا شد، شکل گرفت و اکنون 4 هزار عضو دارد که این اعضا بیشتر از شهرهای چالوس، نوشهر، ساری، بابل و بابلسر می‌باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار