مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل خبرداد:

بهره برداری ازاولین واحدسورتینگ وبسته‌بندی غده‌های سیب‌زمینی در اردبیل

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل گفت: به زودی اولین واحد سورتینگ و بسته‌بندی غده‌های سیب‌زمینی در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۶۲۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،غلام میرزا حسینی افزود: اولین واحد سورتینگ و بسته‌بندی غده‌های سیب‌زمینی در شهرستان اردبیل به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و این واحد سورتینگ که برای اولین بار در بارانداز صادراتی سازمان تعاونی کشور آغاز به کار خواهد کرد قادر است هر ساعت ۲۰ تن سیب‌زمینی را در اوزان مختلف طبقه‌بندی، تفکیک و شستشو و کیسه‌گیری کرده و به کشورهای هدف ارسال کند .

وی گفت : سیب‌زمینی‌های عرضه شده توسط این واحد با برند استان اردبیل با بالاترین سطح کیفیت و بهداشت به بازارهای داخلی و خارجی ارسال خواهد شد و دیگرمنبعد تولید بیشتر محصول سیب‌زمینی در استان هیچ مشکلی برای بهره‌برداران ایجاد نخواهد کرد و به کلی دور ریخت و ضایعات این محصول به حداقل ممکن خواهد رسید .

گفتنی است: یکی از قطب‌های مهم کشور در تولید سیب‌زمینی محسوب می‌شود که همه ساله حجم قابل ملاحضه‌ای از این محصول به کشورهای همسایه صادر می‌شود و به دلیل تغذیه گیاهی مناسب این محصول و رعایت اصول صحیح کاشت و داشت و برداشت آن جزو مرغوب‌ترین محصول تولیدی کشور محسوب می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار