آرامش بهاری طرحی فرهنگی و در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است

معاون استاندارخراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری موجب همدلی، وحدت و همبستگی اجتماعی می شود و نوید بخش آرامش توام با معنویت است

کد مطلب: ۶۱۰۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . معاون استانداروفرماندارویژه نیشابور ضمن بازدید از طرح نوروزی ارامش بهاری درجوار امام زادگان محمد محروق وابراهیم(ع)که هر ساله در ایام تعطیلات نوروز در جوار بقاع متبرکه باهمت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود با تقدیر از زحمات وکارهای صورت گرفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در ایام نوروز مردم به آن توجه می‌کنند موضوع زیارت و حضور در جوار امامزادگان است و همه خانواده‌های ایرانی تلاش می‌کنند به این سنت حسنه، به‌عنوان یک کار ارزنده معنوی بپردازند و از جمله مکانهایی که به‌عنوان پایگاه‌های آرامش‌بخش انتخاب می‌کنند، امامزادگان است .

سعید شیبانی افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده زائران از فضای معنوی امامزادگان، تکریم مقام امامزادگان و ارائه خدمات فرهنگی به مسافران نوروزی از اهداف این طرح است .
نماینده عالی دولت درنیشابوربا بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب که مردم در بقاع و امامزادگان باید آرامش پیدا کنند واین مکان ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: طرح آرامش بهاری موجب همدلی، وحدت و همبستگی اجتماعی می شود و نوید بخش آرامش توام با معنویت است.
وی گفت:آرامش بهاری طرحی فرهنگی و در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است .
رئیس ستاد خدمات سفر نیشابور تأکید کرد: بقاع متبرکه ظرفیت مناسبی برای اجرای این طرح هستند بنابراین باید به خوبی از آنها استفاده کنیم و طرح‌های فرهنگی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم .
شیبانی با بیان اینکه نوروز فرصت مناسبی برای اجرای طرح‌های فرهنگی با درون‌مایه مذهبی است گفت: آستان مقدس امامزادگان از نظر معنوی آرامش‌بخش هستند و یکی از کم‌ هزینه‌ترین مکان‌ها هم برای تربیت معنوی به شمار می‌روند.
فرماندارویژه نیشابور با تأکید براینکه لازم است امکانات بیشتری در بقاع متبرکه فراهم شود زیرا این امر سبب جذب بیشتر زائران خواهد شد تصریح کرد:امامزادگان واجب‌التعظیم در طول تاریخ همواره به تربیت مردم از طریق کار فرهنگی می‌پردازند بنابراین مرقد مطهر آنها نیز می‌تواند از بعد تربیتی مفید فایده باشد و در جوار آنها، آرامش معنوی تامین شود .
وی خاطرنشان کرد: لازم است ابتدا نیازسنجی کاملی صورت بگیرد و اگر این کار با دقت انجام شود، برای فراهم کردن امکانات و بکارگیری ظرفیت‌های مختلف نیز راه آسان‌تری در پیش خواهیم داشت .
معاون استاندارخراسان رضوی با اشاره به محتوای ارائه شده در قالب خیمه‌های معرفت گفت: بیان احکام و مسائل شرعی و برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه گروه‌های سنی، از جمله مهمترین بخش‌های این خیمه‌ها هستند .
شیبانی با بیان اینکه استفاده از تجارب گذشته و آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف، موجب تقویت و بهینه شدن طرح آرامش بهاری می‌شود تصریح کرد: مردم ما همواره در بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی پیشگام بوده‌اند و به یقین طرح آرامش بهاری هم مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد .
گفتنی است از جمله برنامه های اجرایی این طرح در ایام تعطیلات نوروزی شامل طرح پاسخگویی به سوالات شرعی ،مشاوره وقف و خانواده ،کودک و نوجوان مسابقات فرهنگی و قرآنی ،توزیع محصولات فرهنگی و اهدای جوایز،برپایی نماز جماعت و سلسله نمایشگاه دیواری و تهیه بروشور با موضوعات مختلف است و مسافرانی که از اقصی نقاط ایران اسلامی به این بقاع متبرکه مراجعه می کنند از برنامه های این طرح بهره مند می شوند به طوری که این طرح هر ساله با استقبال بیشتری توسط مردم از سالهای گذشته مواجه است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار