شکستن مرز زیست‌محیطی معادن گیلان را تهدید می‌کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت:متخلفین صنعتی اغلب پس از ساعت اداری مرز استاندارهای زیست‌محیطی را در دومین شهرستان صنعتی گیلان می‌شکنند.

کد مطلب: ۶۰۵۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، آژ گفت :اداره محیط زیست رودبار جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی به صورت مستمر، صنایع مستقر در این شهرستان را پایش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نیز بصورت شبانه واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان پایش می شوند،افزود:برخی از صنایع و واحدها با تصور عدم کنترل و پایش شبانه، بعد از ساعت اداری،با هدف افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های جاری واحد، مرز استانداردهای زیست‌محیطی را می‌شکنند و اقدام به ایجاد آلودگی در زمینه‌های پساب، آلودگی هوا، پسماند، آلودگی صوتی و غیره می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اداره موضوع فوق را به شدت و حساسیت بالا پایش می کند،ادامه داد:در آخرین پایش انجام‌شده،خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشده است.

آژ تصریح کرد:شهرستان رودبار بعد از شهرستان رشت، با دارا بودن 4 شهرک و لکه صنعتی و بیش از 60 واحد صنعتی فعال بعنوان دومین شهرستان صنعتی استان گیلان بوده و وجود موارد فوق و استقرار بیش از 70 درصد معادن استان در این حوزه، اهمیت پایش و کنترل صنایع را در شهرستان رودبار دو چندان می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار