با تایید مراجع عظام تقلید صورت گرفت

تشرف مشاور وزیر آموزش و پرورش به شرف «سیادت»+تصویر

تحقیق بیش از ده ساله جمعی از طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه از جمله حجت الاسلام ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش نهایتا به تشرف آنان به شرف سیادت و تغییر رنگ عمامه از سفید به مشکی شد.

کد مطلب: ۶۰۱۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، پنجشنبه شب، پنجم اسفند 95 زمانی خاطره انگیز و فراموش نشدنی در تاریخ زندگی حجج اسلام والمسلمین ملکی بود که پس از تحقیقات طولانی و کامل، سیادت آنها اثبات گردید و در محضر مراجع عظام تقلید آیات عظام سبحانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و نوری همدانی، مراسم تایید سیادت و تعویض عمامه آنها صورت گرفت.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، عنایت خود حضرت زهرا(س) بوده که این مساله که مدت ها پوشیده و پنهان مانده بود بعد از تلاش چند ساله دوستان و بستگان به اثبات رسید و مورد تایید مراجع معظم تقلید قرار گرفت و طبعاً با این وضعیت، وظیفه ما در نشر معارف اهل بیت(ع) و پاسداری از این حریم مقدس سنگین تر می شود.

وی با بیان این که همه این روحانیونی که در این مراسم تغییر عمامه دادند، برادران و عموزادگان ما هستند، افزود: بیش از ده سال است که در این باره تحقیقات کاملی صورت گرفته و به لطف الهی در نهایت با تایید آیات عظام سبحانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و نوری همدانی انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود ملکی، از اساتید حوزه نیز در همین رابطه ابراز داشت: در تیره و طایفه ما که معروف به میرجعفر است از حدود 200 سال قبل اشتهار به سیادت مطرح بوده ، منتها به دلیل نبود امکانات و مشکلات پیگیری جدی مثل امروز انجام نشده است و بعد از تحقیقات ده ، پانزده ساله که هم از طریق مسیر مهاجرت آبا و اجدادمان در لنجان اصفهان در کنار زاینده رود صورت گیرد و سیادت جمعی از روحانیون هم پرس و جوی دقیق از معمرین و علما و افراد مسن منطقه و دیگران کاملاً این مساله محرز شد که ما از سادات هستیم.

وی افزود: جد ما از حدود 250 سال قبل به این محل هجرت کرده و البته در همه این مدت طایفه ما اشتهار به سیادت داشته منتها پیگیری آن مسکوت مانده بود تا این که با تحقیقات فراوان و احتیاط زیاد نسبت به این امر و گفته بسیاری از بزرگان و افراد مسن منطقه مبنی بر این که از اجداد خود شنیده اند که طایفه میرجعفر از سادات هستند، این را اعلام عمومی کردیم و خدمت مراجع بزرگوار تقلید رسیده و تاییده آن ها را نیز دریافت کردیم.

این استاد حوزه بیان داشت: به هر حال کار خدای متعال و عنایت خود حضرت زهرا(س) بود که توفیق یافتیم که در این زمان که مسیر روحانیت را انتخاب کرده ایم مفتخر به لباس و نشان سیادت شویم و امیدواریم خدای متعال یاری مان کند، حقیقتاً اولاد خوبی برای اهل بیت (ع) و حضرت زهرا(س) باشیم و در مسیر خواست آنها گام برداریم.

وی گفت: مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی گفتند؛ شما یک جا جمع شوید و برای تغییر عمامه اقدام کنید و ما هم به این خاطر خدمت ایشان برای انجام این کار رسیدیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود ملکی با اشاره به ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: ما از زمان شروع تحقیقات و بررسی ها تا به این جای کار در همه مراحل لطف و عنایت ائمه (ع) را نسبت به خود مشاهده کردیم و با رعایت شدت احتیاط در این مسیر گام برداشتیم و این در حالی است که چندین سال بود که ما به این نتیجه رسیده بودیم ، منتها صبر کردیم و با مسافرت ها و دیدار با افراد مختلف این مساله را عیان کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین سجادی از اساتید حوزه که در پیگیری این مساله نقش بسیار پررنگی هم داشته نیز با ابراز خرسندی از تحقق این مساله و برنامه تغییر عمامه اظهار داشت: خدا را بسیار شاکریم که در این مراسم معنوی شاهد مزین شدن جمعی از علما و روحانیت فاضل و مهذب به نشان شریف سیادت شده ایم و ان شاءالله این سادات عزیز که همگی از برکات کوثر پیامبر(ص) هستند بتوانند در کسوت مقدس روحانیت و در جایگاه سیادت بیش از پیش منشا خیر و برکات برای جامعه اسلامی و مکتب ائمه اطهار(ع) باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار