در گفتگو با پانا مطرح شد ؛

3نقد رییس سازمان نظام پزشکی به قانون ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان

رئیس سازمان نظام پزشکی درخصوص قانون ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در دو بخش دولتی و خصوصی گفت: اجرای این قانون نظام سلامت را با مشکل روبرو می کند.

کد مطلب: ۵۹۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا زالی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص مصوبه مجلس درباره ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی اظهارداشت: این مصوبه نه به نفع مردم است و نه به نفع پزشکان چون محرومیت اجتماعی برای جامعه پزشکان به ضرر مردم خواهد بود .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور اضافه کرد: اصل 28 قانون اساسی به آزادی مشاغل تأکید دارد و هر گونه محدودیت برای پزشکان مشکلاتی در حوزه سلامت ایجاد می کند. هم اکنون جامعه پزشکی با مشکلاتی روبروست که یکی از عمده ترین موارد آن هزینه هایی است که در قبال ارائه خدمات مدت هاست پرداخت نشده است .

وی ادامه داد: اگر یک پزشک را در یک مرکز دولتی محبوس کنیم صحیح نیست این موضوع وقتی عملی می شود که تعرفه ها واقعی باشد تا خدمات نیز منطقی انجام شود.

زالی با بیان اینکه مشکلات معیشتی نباید بر جامعه پزشکی تأثیر بگذارد، گفت: اگر یک پزشک درگیر مشکلات معیشتی شود حتما بر خدمتی که ارائه می دهد تأثیر می گذارد و در نهایت سلامت مردم هم به خطر می افتد. بنابراین معتقدیم که ایجاد مشکلات معیشتی برای پزشکان و همچنین به خطر افتادن آینده شغلی پزشکان می تواند از تبعات منفی مصوبه مجلس باشد و نمایندگان مجلس باید به این موضوع توجه کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت پزشکان در همه بخش ها استفاده کرد، تصریح کرد: در شرایط فعلی که نظام ارایه خدمات سلامت در کشور به گونه ای است که بخش های دولتی و خصوصی بهم وابسته هستند و مردم از این خدمات بهره مند می شوند، اجرای این مصوبه مجلس باعث از بین رفتن اعتماد پزشکان و همچنین تخریب ساختار ارائه خدمات حوزه سلامت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار