استاد مشاوره در همایش هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم سیریک:

یادگرفتن کار از رفتن به دانشگاه برای مدرک مهم تر است

مشاور و روان شناس تحصیلی و تربیتی در سالن غدیر سیریک خطاب به دانش آموزان پایه نهم گفت: آنچه باید بدانیم این است که رفتن به دانشگاه چندان اهمیتی ندارد بلکه یاد گرفتن کار در دانشگاه و انتخاب رشته های خاص در دانشگاه های خاص مهم هستند.

کد مطلب: ۵۶۵۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان؛ استاد زارع زاده در این همایش گفت: انتخاب رشته وجریان هدایت تحصیلی صحیح نقش بسزایی در وضعیت تحصیلی وشغلی آینده شما دانش آموزان در جامعه خواهد داشت ونباید از نظر دور بداریم که فعالیت هایی که اکنون انجام می دهیم نقش تعیین کننده دارند.

زارع زاده با بیان اینکه باید به ساز و کار هدایت تحصیلی وفرم های خاص مشاوره ای و نیز آزمون های این مبحث با دقت بیشتری پرداخته شود اضافه کرد: برخی والدین و دانش آموزان با جریان کار هدایت تحصیلی آشنا نیستند و پس از انتخاب رشته پشیمان می شوند و تقاضای انتخاب رشته مجدد دارندکه البته قابل انجام است اما کارایی لازم را نخواهند داشت.

وی افزود: امروزه شغل نباید بسته استخدام فوری توسط دولت باشد بلکه ما باید با افزایش مهارت های مختلف با ایده پردازی به تولید شغل های جدید مبادرت ورزیم.

این کارشناس مشاوره تحصیلی توسعه متوازن در انتخاب رشته ها را نیز مهم قلمداد کرد و گفت: باید دانش آموزان مدنظر داشته باشند که هر چه امتیاز بالاتری داشته باشند و در نمرات نوبت اول نیز موفق عمل کنندقطعا اثر بیشتری در انتخاب رشته آنها خواهد داشت.

به گزارش پانا؛ این همایش با شرکت بیش از 400 نفر از دختران و پسران پایه نهم مقطع متوسطه اول سیریک در سالن غدیر آموزش و پرورش برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار