مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد:

اجرای 171 برنامه فرهنگی و عمرانی بمناسبت هفته وقف در استان مرکزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه دهه آخر ماه صفر هفته وقف نام گرفته است گفت: مجموعه برنامه های اجرایی به مناسبت هفته وقف شامل 135 برنامه در شهرستان ها و 36 برنامه در شهرستان اراک می شود.

کد مطلب: ۵۵۴۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر حسینی اراکی در نشستی خبری در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، افزود: به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و صفر و برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های پیش بینی شده نسبت به تشکیل تشکیل ستاد استانی و شهرستانی اقام کرده ایم.

وی ابراز داشت: برپایی نمایشگاه هفته وقف در مرکز استان در آستان مقدس امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) به منظور ارائه گزارش عملکرد سالانه اوقاف به روایت تصویر، 3 روز قبل از پایان ماه صفر به مدت 10 روز یکی از برنامه های تدارک دیده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افتتاح پروژه عمرانی و پروژه تجاری سنا مربوط به موقوفه شمس اله جهانگیری و موقوفه فرمانفرما، افتتاح محوطه امامزاده سلطان سید احمد(ع) هزاوه و کلنگ زنی توسعه امامزاده فیجان در اراک را از دیگر برنامه های هفته وقف دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی ابراز داشت: افتتاح باغ ویلای دینار آباد، افتتاح رغبات مسکونی موقوفه کلخانی و فرمانفرما و تنظیم وقف نامه 12 واحد آپارتمان در ساوه، آسفالت جاده امامزاده محمود(ع) جردیجان و تکمیل امامزاده یحیی(ع) عیسی آباد در محلات و افتتاح ضریح امامزاده اسماعیل(ع) وفس و افتتاح دستگاه فتومتر 8 فیلتر پزشکی روستای دهنو در خنداب از دیگر برنامه های اجرایی هفته وقف محسوب می شود.

وی آغاز بکار تلفن صدای وقف با شماره 33870، افتتاح مسجد اسماعیل آباد زرندیه، کلنگ زنی ساخت حسینیه، افتتاح زائر سرا و مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده زلف آباد در فراهان و تخریب و بازسازی آستان مقدس امامزاده فلوجرد در تفرش را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه برنامه های هفته وقف در شهرستان اراک با مشارکت ستاد استان برگزار می شود اضافه کرد: برگزاری نشست اصحاب رسانه، برگزاری همایش وقف و بانوان 4 آذرماه جاری در امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س)، قرائت دعای ندبه و برنامه بصیرتی بسیج 5 آذر ماه جاری در امامزاده طاهر و مطهر(ع) و افتتاح نمایشگاه وقف در 6 آذر ماه از دیگر برنامه ها بشمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی گفت: افتتاح مسجد عیسی آباد زرندیه، رونمایی از وقف نامه در ساوه، همایش یاوران وقف و افتتاح نمایشگاه هفته وقف 7 آذر ماه در بقاع شاخص استان، قرائت زیارت رسول از راه بعید 10 صبح در امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) شهرستان اراک و بقاع شاخص استان را از دیگر برنامه ها دانست.

وی دیدار با خانواده شهدای وقف از ساعت 16 با ویژه کارکنانی که جزو اصحاب وقف بودند و شهید شدند در 8 آذرماه حاری، برگزاری نشست صنفی وقف همراه با غبارروبی آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک در روز 9 آذرماه جاری، سرکشی به خانواده کارکنان بازنشسته اوقاف از ساعت 16 در روز 9 آذرماه جاری را از برنامه های قابل اجرا در هفته وقف بیان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع) در امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) و بقاع شاخص در روز 10 آذرماه جاری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، برگزاری همایش روحانیون در بیت امام جمعه اراک از 10 صبح روز 11 آذرماه جاری و غبارروبی مزار شهدا از ساعت 15 عصر از دیگر برنامه های پیش بینی شده بشمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی ادامه داد: سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در روز 12 آذر، افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی، پخش برنامه با محوریت وقف ویژه کودکان در سیمای استان 13 آذرماه، برگزاری همایش وقف و رسانه با حضور حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف 14 آذر و افتتاح مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در مسجد امام خمینی (ره) اراک از دیگر برنامه های اجرایی محسوب می شود.

وی برگزاری همایس روحانیون شازند در مهاجران در روز 15 آذر، برگزاری همایش خانواده اوقاف، تجلیل از آنها و برگزاری جشن تکلیف فرزندان پرسنل در کوه نور، برگزاری همایش یاوارن وقف فراهان و روز دانشجو و وقف در دانشکده علوم قرآنی شهرستان خمین در 16 آذر و همایش وقف و سلامت همراه با بازدید از بیمارستان خوانساری اراک و برگزاری همایش وقف و اقتصاد با معاونت بهره وری و حضور مشاورین اقتصادی و سرمایه گذار در 17 آذر ماه جاری را از دیگر برنامه ها دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار