نماینده مجری بزرگ‌ترین سد در دست اجرای خاکی شمال‌غرب کشور:

12 هزار هکتار از اراضی منطقه گرمی با احداث سد عمارت توسعه می یابد

نماینده مجری بزرگ‌ترین سد در دست اجرای خاکی شمال‌غرب کشور گفت: با اجرا و بهره‌برداری از سد عمارت حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه گرمی توسعه می‌یابد.

کد مطلب: ۵۳۶۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، نادر ذکوی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به معرفی و موقعیت پروژه سد عمارت گرمی اظهار داشت: طرح سد عمارت مشتمل بر بخش‌های احداث سد مخزنی عمارت٬ تاسیسات وابسته و محل دسترسی به پروژه و ساختگاه سد عمارت در مرزهای استان آذربایجان شرقی و اردبیل واقع شده است.

وی گفت: راه دسترسی به سد از جاده مشگین‌شهر-پارس‌آباد امکان‌پذیر بوده که این پروژه در فاصله 150 کیلومتری شهر اردبیل٬ 80 کیلومتری شهرستان گرمی و 100 کیلومتری شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد واقع شده است.

نماینده مجری بزرگ‌ترین سد در دست اجرای خاکی شمال‌غرب کشور بیان کرد: رودخانه دره‌رود یکی از سرشاخه‌های رود ارس است که مستقیم از مرزهای کشور خارج می‌شود ولی با احداث سد عمارت زمینه‌های توسعه و بهبود کشاورزی و دامداری٬ مهار و مدیریت آب‌های مرزی از کشور، بهره‌گیری و جلوگیری از شست‌و‌شوی منابع خاکی دشت‌های استان و مهم‌تر از همه بهبود معیشت و رفاه عموم در منطقه فراهممی‌شود که احداث این پروژه گام مهمی در راستای توسعه منطقه است.

ذکوی گفت: شرکت ملی ساختمان از اواخر سال 89 در کارگاه سد عمارت حضوری فعال داشته و تلاش خود را در راستای هر چه سریع‌تر احداث این طرح ملی به کار بسته است و این در حالی بود که مشکلات عدیده منابع مالی در چند سال گذشته بزرگ‌ترین مانع پیش روی ما بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: با احداث سد عمارت از خروج 210 میلیون متر مکعب آب از رودخانه دره‌رود به خارج از استان جلوگیری می‌شود و نیز با بهره‌برداری از این سد شاهد تامین آب شرب و توسعه و بهبود 12 هزار هکتار از اراضی منطقه شهرستان گرمی خواهیم بود که ساماندهی عشایر منطقه و کاهش نرخ مهاجرت با ایجاد فرصت‌های شغلی نیز از سایر اهداف این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار