آبگیری سد عمارت اردبیل به زودی آغاز می‌شود

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت با توجه به اتمام فاز عملیاتی و اقدامات در دست حوزه اجتماعی، آبگیری سد عمارت بزودی آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آبگیری سد عمارت اردبیل به زودی آغاز می‌شود

به گزارش استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی،استاندار اردبیل در جریان بازدید از سد عمارت اظهار کرد: سد عمارت بزرگترین سد خاکی و مهم‌ترین سد استان اردبیل است و در حال حاضر با توجه به بارش‌های صورت گرفته، آب قابل توجهی در حال جریان بوده که یک مسئله راهبردی کشورمان محسوب شده و بر همین اساس، عملیات آبگیری سد عمارت تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: در طول سالیان گذشته باید آبگیری سد عمارت صورت می‌گرفت، ولی متاسفانه به دلیل غفلت‌هایی، این امر مهم و حیاتی رخ نداده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در طول ماه‌های اخیر با اقدامات شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی در حوزه آب منطقه‌ای، فرمانداران و دیگر بخش‌های اجرایی، مسائل اجتماعی و تملک اراضی در حال رفع است و تا اواسط ماه آینده آبگیری سد به شکل قطعی انجام خواهد شد.

عاملی با اشاره به حل مسائل تملک و اسکان اهالی منطقه سد عمارت بیان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اردبیل، مبلغی جهت تملک اراضی منطقه سد عمارت و یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در راستای جابجایی و ساخت مسکن برای اهالی ساکن محدوده سد عمارت اختصاص یافته است.

وی گفت: مسئله آب یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی و آینده کشورهای جهان است و آب در جریان منطقه سد عمارت یک مسئله راهبردی ملی محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار