هشتمین دوره طرح دانشجویی ولایت افتتاح شد

شما دانشجویان فرزندان ما هستید که آینده کشور در دستان شماست و طرح ولایت نوعی ساماندهی برای رسیدن به اهداف انقلاب است.

کد مطلب: ۵۱۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، مراسم افتتاح هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی جمعه شب با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، ابوالحسن نایینی رئیس دانشگاه بین الملل و جمعی از دانشجویان ۴۸ دانشگاه استان قزوین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.
آیت الله عابدینی در این مراسم ضمن اشاره به این که در نگاه دینی یک مفهوم جهاد اکبر و جهاد اصغر داریم که بزرگترین آن جهاد با نفس است که مقدمه سایر مبارزات و جهاد تلقی می شود، اظهار کرد: اگر انسان بتواند با هوای نفس مبارزه کند قادر خواهد بود در مبارزات دیگر هم موفق شود و شهدای ما مصداق بارز انسانهایی هستند که جهاد اکبر را به نحو مطلوب عملی کردند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: در نظام دینی همواره انسانهای متقی احساس حضور در جهاد و جنگ را دارند و باید دانست جهاد اکبر و مبارزه با نفس مقدمه جهاد اصغر است.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اخیرا مقام معظم رهبری موضوع «جهاد کبیر» را مطرح کردند که مهجور مانده بود و با احیاء این موضوع می توان استقامت خود را در برابر دشمنان بیشتر کرد.
آیت الله عابدینی بیان کرد: نباید روحیه تسلیم در برابر دشمن در جامعه رواج داده شود و ابتکار عمل را به دست بیگانگان بدهیم تا آنها تعیین کنند چه زمانی مذاکره کنیم و چه زمانی کاری را تعطیل کنیم و چه زمانی بجنگیم.
آیت الله عابدینی یادآور شد: ولایت موجب تقویت اتحاد ملت و مسئولان و نظام می شود و به همین دلیل امروز مردم با سوریه، لبنان، عراق، یمن، غزه، فلسطین و اندونزی احساس محبت و نزدیکی می کنند و ولایت هیچ مرزی نمی شناسد و هر کس اهل ولایت باشد می تواند در مسیر جهاد اکبر نیز حرکت کند و معیار جهاد اکبر کسب تقواست.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: نباید خود را برای دنیا بفروشیم بلکه لازم است با داشتن بصیرت که معیار جهاد کبیر است خود را برای تشخیص حق و باطل آماده کنیم.


امام جمعه قزوین بیان کرد: کسی که دشمن را تشخیص ندهد ضعف عقلانی دارد و باید دانست درعقل نیازمند دانایی و در اراده نیازمند توانایی هستیم. دشمن شناسی، نفاق شناسی، قرآن شناسی از معیارهای جهاد کبیر است و شرکت در برنامه های ارزشی مانند طرح ولایت موجب بصیرت بخشی جوانان می شود.
آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: شما دانشجویان فرزندان ما هستید که آینده کشور در دستان شماست و طرح ولایت نوعی ساماندهی برای رسیدن به اهداف انقلاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار