ارائه خدمات مشاوره ای پلیس به مسافران در طرح های سالم سازی دریا

فرمانده انتظامی استان، از اقدام ویژه معاونت اجتماعی در راه اندازی دفاتر ارائه خدمات مشاوره ای پلیس به شهروندان و مسافران در طرح های سالم سازی دریا خبر داد.

کد مطلب: ۵۱۷۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سردار سید محمود میرفیضی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای خانواده، خدمات روان شناختی و مددکاری اجتماعی به مسافران و شهروندان در طول ایام تابستان، معاونت اجتماعی این فرماندهی به صورت ویژه اقدام به راه اندازی دفاتر مشاوره و مددکاری در چند طرح سالم سازی دریا کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، از به کارگیری کارشناسان مرکز مشاوره آرامش و مددکاران اجتماعی کلانتری ها در این طرح خبر داد و افزود: این طرح به صورت پایلوت در سواحل شهرستان های"ساری، بابلسر و چالوس" که برابر آمارها بیشترین جذب مسافر و گردشگر را دارد، اجرایی شد و در دیگر طرح های سالم سازی دریا نیز اجرایی خواهد شد.

سردار میرفیضی یکی از اهداف مهم این طرح را علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای، ارتباط و تعامل دو سویه با مردم و معرفی مراکز مشاوره پلیس برشمرد و افزود: تعامل موثر و مستمر با مردم در تفرجگاهها و ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای ویژه به مسافرین در سواحل دریا از جمله اهداف این طرح می باشد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در طول سه ماهه نخست امسال بیش از سه هزار و 40 پرونده با موضوعات مختلف اختلافات خانوادگی به مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها ارجاع شد، افزود: با تلاش کارشناسان این مراکز، 72 درصد پرونده های ارجاعی مصالحه و سازش شد که این میزان رشد در کاهش پرونده های قضائی نقش عمده ای داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه یکی از ماموریت های مهم مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی این فرماندهی، ارائه آموزش همگانی در ارتباط با مهارت های زندگی در قالب طرح مشاوره فعال است، اذعان داشت: بیش از 50 جلسه آموزشی در مدارس و مساجد با حضور کارشناسان روانشناسی و مشاوره و مددکاری برگزار شد که در این جلسات بیش از دو هزار و 300 نفر از اقشار مختلف جامعه تحت آموزش قرار گرفتند.

سردار میرفیضی به اقدامات مرکز مشاوره آرامش در راستای طرح افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق در جامعه هدف اشاره کرد و اظهار کرد: در سه ماهه اول سال 1395 به چهار هزار و 280 نفر از زوج های جوان در سطح استان مشاوره قبل از ازدواج از سوی مرکز مشاوره آرامش ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار