طرح سالم‌سازی دریای گیلان منتظر تصمیم ستاد کرونا است

رشت ( پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در آستانه آغاز فصل‌‌تابستان گفت زمان آغاز طرح سالم‌سازی دریا و استقرار ناجیان غریق در سواحل بر اساس تشخیص ستاد مقابله با ویروس کرونا استان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح سالم‌سازی دریای گیلان منتظر تصمیم ستاد کرونا است

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، سیامک حیدری با اشاره به شروع سفرهای تابستانی و ورود هرساله مسافران و گردشگران از تعطیلات خرداد ماه به استان اظهار کرد: با وجود اینکه زیرساخت‌های خوبی برای اجرای طرح های سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان فراهم شده است، اما نگرانی از موج‌های جدید همه گیری ویروس کرونا و منع ورود خودروهای غیربومی اجرای این طرح را با محدودیت مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه طرح سالم‌سازی دریا و به خصوص استقرار ناجیان غریق در سواحل بر اساس سنت هر ساله از ابتدای تیرماه آغاز می شد، ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در گیلان و ایجاد امنیت سلامت شهروندان و گردشگران، تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان بر محدود شدن نقاط ساحلی و نیمه فعال شدن بخش های مربوط به شناگاه ها در طرح‌های سالم‌سازی دریا بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ساماندهی سواحل استان، تمامی نقاط خطرآفرین ساحلی با حضور بیش از ۴۹۰ نفر ناجی غریق برای ارائه خدمات بهتر و حفاظت و امنیت جانی مسافران پوشش داده خواهد شد.

به گفته حیدری علاوه بر استقرار ۴۹۰ نجات غریق در نقاط خطر آفرین، تمامی دستگاه های اجرایی متولی ارائه خدمات در بخش های مختلف امدادی و امنیتی در نوار ساحلی دریا حضور داشته و به ارائه خدمات می پردازند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاههای گیلان تعداد طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان را ۳۴ طرح با ۶۸ شناگاه برای بانوان و آقایان عنوان و اظهار کرد: با مصوبه ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کرونا بازگشایی طرح های سالم سازی دریا در استان و ارائه خدمات به صورتی کامل و همه جانبه آغاز خواهد شد.

حیدری با تاکید بر اینکه هموطنان تا زمان بازگشایی طرح های سالم سازی دریا از شنا کردن در خارج از طرح های سالم سازی دریا پرهیز کنند، خاطر نشان کرد: فنون شنا کردن در دریا با استخر متفاوت است بنابراین شهروندان پس از بازگشایی طرح ها اقدام به شنا کردن و در همین محدوده های تعیین شده کنند.

وی بار دیگر آغاز اجرای طرح سالمسازی دریا را منوط به تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا استان و حتی کشور دانست و افزود: تمامی آمادگی ها برای اجرای این طرح وجود دارد و پیش بینی های لازم انجام شده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های گیلان با بیان اینکه غرق شدگان دریا در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳۴ درصد و نسبت به سال ۹۷ ، ۳۸ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: اگرچه آمار غرق شدگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۲ ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید ۶۳ درصد کاهش یافته است اما مصمم هستیم تا با آماده سازی زیر ساخت ها و همکاری مردم این آمار به حداقل و حتی صفر برسد.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان دارای حدود ۳۰۰ کیلومتر نوارساحلی است که ۹ شهر ستان را شامل می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار