معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

اردبیل در نمایشگاه ملی توانمندی روستاییان و عشایر شرکت می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل با تمام ظرفیت خود اعم از بخش‌های کشاورزی، گردشگری و تولیدات متنوع روستاییان و عشایر در دومین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر که به صورت ملی برگزار می‌شود شرکت می‌کند.

کد مطلب: ۵۱۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، علی ‌آذرنژاد در جلسه هماهنگی حضور در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر استان اردبیل اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت ملی و از 23 تا 28 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود تا استان اردبیل نیز در این نمایشگاه با همراهی و کمک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین ارائه توانمندی‌های روستاییان و عشایر حاضر شده و در قالب غرفه‌ای سعی خواهد کرد این توانمندی‌ها را به معرض دید بگذارد.

وی افزود: قرار است در این نمایشگاه یک غرفه به مساحت 120 متر مربع برای استان اردبیل اختصاص پیدا کند که ما از جهاد کشاورزی، امور عشایری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد، امور بانوان، پست بانک و حوزه ورزش و جوانان خواسته‌ایم تا در بخش‌های مختلف در این نمایشگاه شرکت کرده و توانمندی خود را به معرض نمایش بگذارند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل کفت: استان اردبیل با تمام ظرفیت خود اعم از بخش‌های کشاورزی، گردشگری و تولیدات متنوع روستاییان و عشایر در دومین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر که به صورت ملی برگزار می‌شود شرکت می‌کند.

آذرنژاد تصریح کرد: این نمایشگاه که به صورت ملی و در رقابت بین استان‌ها برای نشان دادن توانمندی‌های واقعی برپا می‌شود فرصت خوبی است که ما نیز توانمندی‌ خودمان را در سطح ملی به نمایش بگذاریم چرا که استان اردبیل قطب کشاورزی و گردشگری کشور است و ما به راحتی می‌توانیم این توانمندی‌ها را از آلاچیق و شتر دوکوهانه عشایر گرفته تا تولید جاجیم، گلیم و ورنی روستاییان و تولید محصولات لبنی متنوع در معرض دید همه مخاطبان ملی و کشوری بگذاریم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود هر دستگاهی با کمک تشکل‌ها و مجموعه‌های غیردولتی تحت پوشش در تامین اعتبارات حضور در این نمایشگاه مشارکت کرده و زمینه‌ای را فراهم کنند تا بهترین محصولات در باکیفیت‌ترین بسته‌بندی و قالب عرضه برای هموطنانمان معرفی و عرضه شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: علاوه بر محصولات مختلف ما با برپایی آلاچیق، به نمایش گذاشتن شتر دوکوهانه که در نسل آن در استان اردبیل در حال احیا است و همچنین برپایی بازی‌های بومی و محلی و سنتی روستاییان به همراه فرش، گلیم و حاجیم تولید شده درمناطق روستایی جذابیت‌هایی را به وجود آوریم تا امکان معرفی بیش از بیش جامعه روستایی و عشایری استان اردبیل با همه توانمندی‌ها فراهم آید.

در این نشست محمد رضا برادران معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به آمادگی این اداره کل برای مشارکت دادن ورزشکاران توانمند در مناطق روستایی و عشایری در انجام بازی‌های بومی، محلی و سنتی گفت: اگر در تامین اعتبار دست ما را بگیرند ما حتی مطلوب‌تر از سال‌های گذشته می‌توانیم بازی‌های سنتی روستاییان و عشایر را که در مناطق مختلف شناسایی شده در معرض دید مخاطبان قرار دهیم.

در این جلسه مسؤولان کمیته امداد استان اردبیل از آمادگی حضور مددجویان با ارائه توانمندی‌ها با اولویت مناطق روستایی و تولیداتشان در مسیر رسیدن به خوداتکایی گزارشی ارائه کرده و مسؤولان امور عشایری و نهادهای دیگر نیز اعلام آمادگی کردند تا در دومین نمایشگاه ملی توانمندی روستاییان و عشایر که درتهران به مدت پنج روز برگزار می‌شود حضور پیدا کرده و مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار