مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی:

تفكر فرامنطقه ای و زیست محیطی بر اكوسیستم تالاب میقان اراك حاكم شود

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت: نگاه قومی، شخصی و گروهی در تالاب میقان اراك باید كنار گذاشته شود و تفكر فرامنطقه ای و زیست محیطی بر روی این اكوسیستم حاكم شود.

کد مطلب: ۴۹۲۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی كارنامی در چهارمین جلسه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب میقان اراك، افزود: برنامه توسعه اقتصادی و گردشگری برای تالاب میقان نباید دیكته شده باشد، بلكه حساسیت های حفظ الكوسیستم و تنوع زیستی برای هر اقدام در این منطقه نیاز است تا معیشت پایدار و مبتنی بر خرد جمعی شكل بگیرد.

وی ادامه داد: برداشت مواد معدنی از تالاب میقان با طیفی از تخریب و عوارض زیست محیطی همراه است و نباید سرمایه تالابی در اراك كه مستقیم با كیفیت هوا و معیشت ساكنان بومی گره خورده فدای فعالیت اقتصادی شود.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی اظهار داشت: رویكرد سازمان حفاظت محیط زیست، توسعه صنعت گردشگری تالاب میقان البته با بررسی تمامی جوانب آن است و در مجموع با توسعه فعالیت معدن در این تالاب مخالف است.

در این كارگاه یك روزه 40 نفر از كارشناسان دستگاه ها و حوزه های مرتبط با تالاب میقان اراك با هدف تدوین برنامه مدیریت جامع شركت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار