همایش صیانت از حریم امنیت عمومی،ترویج فرهنگ حجاب وعفاف و حقوق شهروندی

همایش صیانت از حریم امنیت عمومی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و حقوق شهروندی با رویكرد آموزش مستتر و مشاركت حداكثری در سالن سوره برگزارشد.

کد مطلب: ۴۸۸۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، در آستانه روز معلم همایش صیانت از حریم امنیت عمومی ، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و حقوق شهروندی با رویكرد آموزش مستتر و مشاركت حداكثری، با حضور فیضی زاده مشاور فرهنگی مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران، ابوطالبی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران، مفیدی نیا مسئول ارزیابی عملكرد آموزش و پرورش شهر تهران، پروازی مقدم مدیر آموزش و پرورش منطقه6، اعضای شورای معاونین منطقه6، مدیران، معاونین پرورشی، رئیس شورای دانش آموزی مدارس متوسطه دوره اول و دوم در سالن حوزه هنری سوره برگزار شد.

پروازی مقدم رئیس منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت تقارن هفته معلم با ماه پربركت رجب، این همایش را حركتی ارزشمند و از دل برخواسته و خودجوش همكاران مدیر در منطقه 6 شهر تهران قلمداد نمود و اشاره داشت كه در اجرای مصوبه 506 شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در سطح منطقه با تشكیل جلسات منظم در طی سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز نموده و فعالیت های این ستاد به عنوان یك حركت ارزشی همراه با اعتقاد درونی در سطح منطقه شكل گرفته و همكاران به صورت خودجوش با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف در نهادینه كردن موضوع فوق فرهنگ سازی نمودند.

پروازی مقدم در ادامه اظهار داشت: امروز كه همه دست ها در جهان برای تخریب ارزش ها تلاش می كنند ، ما باید در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی بیش از گذشته تلاش نمائیم.

رئیس آموزش و پرورش منطقه 6 شهر تهران با اشاره به اهداف آموزش و پرورش، طبق مصوبه 647 شورای عالی خاطر نشان كرد كه از 44 دستور اهداف تعیین شده در ابعاد اعتقادی،اخلاقی،علمی،آموزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، زیستی، سیاسی، اقتصادی ، 16 دستور آن مربوط به دوره ابتدایی است كه این مطلب به اهمیت و نقش پذیر بودن دانش آموزان در این دوره اشاره دارد كه در این مورد می توان به مواردی اشاره كرد: برای به دست آوردن حق خود از راههای درست تلاش می كند. همكاری با دیگران را دوست دارد، آداب سخن گفتن را رعایت می كند، به حق خود قانع است كه با برنامه ریزی و اجرای این اهداف باید پیامدهای تربیتی آن را بعد از فارغ التحصیلی در دانش آموزان مشاهده نمود كه این امر مسئولیت ما را در مدارس به خصوص دوره ابتدایی دوچندان می كند.

پروازی مقدم در پایان پیشنهادات ذیل را مطرح نمود:1- آموزش و تربیت باید با روش خودانگیختگی همراه بوده و باید دل را نیز برای این امرهمراه كرد.2- برای فرهنگ سازی مشاركت همه اركان مدرسه لازم است. 3- از روشهای نوین با تاكید بر تجربیات گذشته برای اغناسازی استفاده كرد.4- انسجام در برنامه های فرهنگی ، باید بین دستگاههای مختلف پیوسته وجودداشته باشد.

اكبری مسئول ارزیابی و عملكرد به شكایات و دبیر كمیته این همایش در خصوص برنامه ها و اهداف ستاد بیاناتی را ایراد نموده و در خصوص برنامه های آموزش و پرورش و استفاده از زبان هنر و روش های اكتشافی در آموزش ، ترویج و فرهنگ سازی ، آموزش مستتر و استفاده از روش ها و ابزار نوین مطالبی ایراد نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار