مردم در جمع آوری گیاهان خوراكی كوهی از خسارت زدن به مراتع خودداری کنند

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از مردم استان درخواست کرد در جمع آوری گیاهان و سبزی های خوراكی كوهی، از آسیب زدن به مراتع خودداری كنند تا زمینه تخریب این عرصه های خدادادی فراهم نشود.

کد مطلب: ۴۸۴۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، رحمان وهاب زاده با بیان این مطلب افزود: حضور شهروندان برای جمع آوری گیاهان خوراكی از هفته آخر فروردین ماه آغاز می شود و در اردیبهشت ماه نیز ادامه می یابد.


وی اضافه كرد: در این مدت به علت انجام نادرست عمل جمع آوری گیاهان خوراكی، برخی از شهروندان آسیب های زیادی به مراتع وارد می كنند كه جبران این خسارات خیلی دشوار است.


وی اظهار كرد: بیش از 900 نوع گیاه خوراكی و دارویی در عرصه های مرتعی آذربایجان غربی وجود دارد كه جمع آوری صحیح آنها می تواند زمینه تداوم حیات مراتع را به دنبال داشته باشد و عدم جمع آوری درست، زمینه انقراض این گونه ها را نیز فراهم می كند.


مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی رصد مراتع را به صورت مستمر انجام می دهند و مردم نیز می توانند در صورت مشاهده موارد تخلف، آن را از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت اطلاع رسانی كنند.


گفتنی است، آذربایجان غربی دو میلیون و 750 هزار هكتار عرصه ملی دارد كه دو میلیون و 650 هزار هكتار از آن را مراتع تشكیل می دهدو كنگر، ریواس، انواع قارچ های طبیعی خوراكی، گندله، یملیك، غاز ایاغی و موسیر از جمله گیاهان خوراكی است كه در این ایام از مراتع آذربایجان غربی جمع آوری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار