دانشنامه تبرستان و مازندران تألیف می شود

دانشنامه تبرستان و مازندران با هدف ثبت، ضبط و حفظ دستاوردهای تاریخی، جغرافیایی و میراث های مادی و معنوی تبرستان قدیم و مازندران کنونی تالیف و تدوین می شود.

کد مطلب: ۴۸۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، دانشنامه تبرستان و مازندران با همکاری پژوهشگران و نویسندگان در مرکز پژوهشهای فرهنگخانه مازندران به عنوان مهمترین دستاورد فرهنگی این موسسه در دست تالیف و تدوین است.

این دانشنامه در شش جلد، ١٢٠٠ صفحه و به صورت رحلی به چاپ خواهد رسید که یک جلد آن به صورت دیباچه رنگی دو زبانه فارسی و انگلیسی است.

سرپرست این دانشنامه از سال١٣٩١ تاکنون با شمار فراوانی از دانشوران،پژوهندگان و نویسندگان در سطوح منطقه ای، ملی و فراملی برای همکاری قرارداد مکتوب امضا کرد.

مؤلفان دانشنامه بیشتر از میان استادان و نخبگان دانشگاه ها و یا از میان پژوهندگان و دانشوران صاحب تألیف و با سابقه استان و کشور برگزیده شده اند.

تألیف بخش میراث معنوی این اثر از سال ١٣٨٠ آغاز شد و ساختار مبنایی و نظام مند آن در سال ١٣٩٠ با حمایت و پشتیبانی پژوهشکده ساری شناسی شکل گرفته است.

ضرورت تدوین و انتشار دانشنامه تبرستان و مازندران طی موافقتنامه ای رسمی از سوی مرکز آموزش و پژوهش استانداری مازندران مصوب شد.

طی برنامه ریزی شورای راهبردی آیین رونمایی و انتشار این اثر با دعوت از نویسندگان، فرهیختگان و مسؤلان فرهنگی کشور و استان در اسفندماه ١٣٩٥ برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار