رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان:

بهار 95 مرکز موسیقی کردستان افتتاح می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت : بهار 95 مرکز موسیقی کردستان جهت پرورش هنرمندان متعهد و تولید آثار مبتنی بر فرهنگ وهنر اسلامی – ایرانی در سنندج راه اندازی می شود .

کد مطلب: ۴۷۹۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در معیت مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان و تعدادی از هنرمندان از نمایشگاه آثار نقاشی استاد « هادی ضیاء الدینی »در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج بازدید نمودند.

دراین بازدید که حدود یک ساعت به طول انجامید دکتر نصراللهی زاده ،از آثار به نمایش گذاشته شده دیدن نمود و در پایان با تمجید از استاد هادی ضیاء الدینی گفت : هنر وفرهنگ کردستان مرهون شما هنرمندان و اساتید گرانسنگی است که با تعهد به بیان مسائل و مشکلات جامعه می پردازد و انسان ها را به زیبایی از مشکلات و رویدادهای پیرامون آگاه می نماید .
وی افزود: تأثیرگذاری زبان هنر ایجاب می نماید تا متولیان و مسئولین کشوری واستان در حمایت از هنر وهنرمندان به صورت جدی ورود پیدا نمایند و به عنوان یک اصل ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مهم را در اولویت های کاری خود قرارداده و انشاء ا... با توجه به پتانسیل های بی نظیر استان در زمینه های مختلف هنری برنامه هایی که در دست داریم سال 95 ، سال بسیار خوبی برای هنر استان خواهد بود.
وی دراین رابطه گفت : کردستان به عنوان مهد فرهنگ وهنر در جهان با پتانسیل ها و استعداد های فراوانی که دارد با راه اندازی این مرکز جایگاه رفیع خود در این رشته را بیش از پیش تقویت خواهد نمود.
وی با تقدیر و تشکر از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در حمایت از هنر و هنرمندان استان و نقش ارزنده ای که در اعتلای فرهنگی استان برعهده گرفته است تصریح کرد : حضور ارکستر فیلارمونیک کردستان در سی ویکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، گروه های متعدد دف نوازی ، هنرمندان نام آوازه موسیقی سنتی و محلی ، تولید اثار فاخر و ارزشمند در بخش های مختلف هنری علی الخصوص فیلم کوتاه و کسب عناوین ملی و بین المللی در این بخش ، از نقاط قوت هنری استان کردستان محسوب می گردد .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: دربهمن ماه سالجاری قول دادیم که مرکز موسیقی استان کردستان را راه اندازی خواهیم کرد و خوشبختانه مقدمات این موضوع انجام و در سه ماهه اول سالجاری مرکزموسیقی کردستان در یکی از مجموعه های تاریخی سنندج با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و زیر نظر حوزه هنری استان کردستان به منظور تربیت هنرمندان متعهد دراین عرصه و تولید آثار متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی و بومی منطقه فعالیت خود را رسما آغاز می نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار