آیین علم گردانی شب عاشورا در روستای نظام آباد ثبت ملی شد

خبرگزاری پانا: همزمان با ثبت ملی 10 آیین عاشورایی خراسان كه یكی از آن آیین ها ، علم گردانی شب عاشورا و روضه نیمه شب عاشورا در نظام آباداست از پیشكسوت این سنت ، پیر غلام اباعبدالله الحسین(ع) «حاج ابراهیم نظام آبادی»در تالار نور مشهد با حضور معاون رییس جمهور ، استاندارو مسئولین استانی تقدیر و تجلیل شد.

کد مطلب: ۴۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، همزمان با ثبت ملی 10 آیین عاشورایی خراسان كه یكی از آن آیین ها ، علم گردانی شب عاشورا و روضه ی نیمه شب عاشورا در نظام آباداست از پیشكسوت این سنت ، پیر غلام اباعبدالله الحسین(ع) «حاج ابراهیم نظام آبادی»در تالار نور مشهد با حضور معاون رییس جمهور ، استاندارو مسئولین استانی تقدیر و تجلیل شد.

مراسم علم گردانی در شب عاشورا انجام می شود و پایان بخش آن حضور عزاداران در منزل حاج ابراهیم نظام آبادی است كه بیش از 60 سال است اجرا می گردد.در این مراسم كه در مشهد برگزار گردید،ملک زاده معاون رییس جمهور، استاندار، مدیركل میراث فرهنگی و دیگر مسئولان، مراسم رونمایی از 10 آیین عاشورایی را برگزار كردند.

در این مراسم ضمن تقدیراز علمدار روستا، از پیشكسوتان تعزیه ،شعرو پرده خوانی نیز تجلیل شد.

در قسمت شعر و شعرای آیینی عاشورایی هم از« مجتبی نظام آبادی » بعنوان شاعر آیینی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد باقری نیز در قسمت تعزیه تقدیر شد.

تقدیر و تجلیل از 4 نفر از فعالان و پیر غلامان عاشورایی و قول كمك هزینه سفر به كربلای معلی توسط استاندار ، پشتوانه معنوی خوبی برای عاشقان اباعبدالله بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار