برگزاری دوره آموزشی سبک های فرزند پروری و مهارت های زندگی در شوط

دوره آموزشی سبک های فرزند پروری و مهارت های زندگی با هدف ارائه آموزشهای لازم در خصوص شیوه صحیح تربیت کودک از دیدگاه قران ، سنت و روان شناسی در شهرستان شوط برگزار شد.

کد مطلب: ۴۳۷۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، دوره آموزشی سبک های فرزند پروری ومهارت های زندگی با هدف ارائه آموزشهای لازم در خصوص شیوه صحیح تربیت کودک از دیدگاه قرآن ، سنت و روان شناسی با حضور بیش از 350 نفر از اولیاء دانش آموزان در حسینیه امام علی (ع) شهرستان شوط برگزار شد.

قره خانی مدرس این دوره آموزشی پس از ارائه ی توضیحاتی پیرامون مسائل پرورشی و تربیتی کودکان گفت: مسئولیت خانواده‌ها در تربیت فرزند از مهمترین مسائلی است که قرآن روی آن تکیه کرده است و آن را جزء یکی از ویژگی‌های مومنان راستین برشمرده است به طوری که حضرت علی (ع) می‌فرماید:«بهترین ارثی که پدران می‌توانند برای فرزندان خویش به جای گذارند ادب و تربیت صحیح است.»

وی ادامه داد: هر کدام از دستورالعمل‌های دینی پیام خاص دارد و برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روحی و روانی بیان شده است. در واقع آیات و احادیث فرمول‌های زندگی هستند، به طور کلی دین اسلام تنها به مسائل عبادی صرف مانند نماز و روز خلاصه نمی‌شود. نوع نگاه والدین به دین اسلام بسیار مهم است. نتیجه عدم باورهای دینی بروز رفتارهای خلاف دین از سوی بزرگ‌ترها و به دنبال آن فرزندان خواهد بود. پایبندی والدین به اخلاقیات البته در عمل و نه در گفتار مهم‌ترین کانال انتقال این گونه مفاهیم ارزشمند به نسل آینده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مجازی بسیار نزدیک به فضای حقیقی شده و سبب ساز بسیاری از گسست های عاطفی و آسیب ها در جامعه گردیده،گفت: متاسفانه به همان میزان که خانواده ها وقت خود را برای روابط مجازی صرف می‌کنند، از تعامل آنان با دیگران در محیط خانواده کاسته می‌شود و روابط‌ ‌مجازی و فاصله‌دار، آنها را آسیب‌پذیرتر می‌کند.

وی گفت: در سنین نوجوانی، فرزندتان با مسائلی روبه رو خواهد شد که تا آن زمان اصلا برایش مطرح نبوده و تجربه و اطلاعات کافی درباره آن ندارد. متاسفانه ماهیت این مسائل اغلب به گونه‌ای است که در خانواده‌های ایرانی درباره آنها کمتر صحبت می‌شود یا اصلا صحبت نمی‌شود. همراه با تغییرات جسمی دوره بلوغ نوجوانان در‌ ‌جست‌وجوی هویت خویش هستند و اگر نهادهای جامعه‌پذیری آنان مانند خانواده و آموزش و پرورش‌ ‌کارکرد خود را به درستی ایفا و بستر مناسب برای هویت بخشی به نوجوان مهیا کنند، فرد دچار بحران هویت نخواهد شد ولی هم اکنون به دلیل تفاوت‌های جدی بین دو نسل، تمام پل‌های موجود بین نوجوانان و‌ ‌والدین از بین رفته و گفت‌وگو و تفاهم بین آنان تضعیف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار